لوله و اتصالات پخش میثم

دما و فشار قابل تحمل برای لوله

فهرست مطالب

در بحث لوله کشی، انواع مختلفی لوله وجود دارد که  هرکدام برای شرایط خاصی تولید شده اند. دو معیاری که باعث می شود لوله ها را دسته بندی کنند فشار و دما می باشد. اینطور که برخی لوله ها دارای مقاومت بالایی در فشار هستند و اما برخی دیگر در معرض فشار آسیب می بینند. نکته ی قابل توجه این است که فشار و دما برعکس هم هستند مثلا لوله هایی که تحمل دما را دارند نمی توانند در مقابل فشار سالم بمانند و بر عکس لوله هایی که مقاوم در برابر فشار هستند نسبت به دمای زیاد آسیب پذیرند و زود خراب می شوند.


زمان مطالعه: 8 دقیقه


در این مقاله از سایت پخش میثم قصد داریم تا اطلاعات لازم در مورد دما و فشار قابل تحمل در لوله ها را برایتان شرح دهیم و ببینیم کدام لوله های موجود در صنعت لوله کشی نسبت به فشار و دما مقاوم تر هستند و کاربرد بیشتری دارند.چنانچه قصد خرید لوله و اتصالات رشت را دارید وارد سایت پخش میثم شده و با مشاوران ما در این زمینه مشورت نمایید.

 

لوله فشاری چیست؟

برای انتقال و جابه جایی سیالات و مایعات از لوله های بزرگی استفاده می کنند به نام لوله ی فشاری. به این لوله ها ، لوله ی آب نیز می گویند چرا که برای سیستم لوله کشی آب و فاضلاب شهری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های خوب این لوله ها مقاومت بالای آن ها در برابر فشار و اشعه ماورای بنفش می باشد و البته که برای دوام و ماندگاری بیشتر آن ها نصب صحیح لوله و اتصالات بسیار حائز اهمیت است و ناگفته نماند که از لوله های فشاری هم در سیستم لوله کشی توکار و هم روکار استفاده می شود.

مطالعه کنید  مقایسه لوله و اتصالات تک لایه و چند لایه

 

ویژگی های لوله فشاری

  • انعطاف پذیری زیاد
  • مقاوم و با دوام در برابر ضربه
  • عدم ورود مواد شیمیایی به داخل آن
  • بهداشتی و استاندارد سلامت
  • نصب سریع و انتقال راحت
  • انتقال سریع سیالات
  • ضد خوردگی و آسیب دیدگی
  • عدم واکنش با کلر و …

 

فشار قابل تحمل لوله چیست؟

میزان فشاری که به یک لوله مخصوصا جاهای حساس و ضعیف آن وارد می شود و لوله آسیبی نمی ببیند فشار لوله گفته می شود. قسمتی از لوله که اتصالات به آن چسبیده است ضعیف ترین قسمت یک لوله می باشد و اگر لوله قادر به تحمل فشار در این قسمت باشد آن مقدار به عنوان فشار لوله انتخاب می شود.آگاه باشید که فشار قابل تحمل در لوله برق با لوله پی وی سی کاملا متفاوت می باشد.

برای خرید لوله و اتصالات رشت در سریع ترین و نازل ترین قیمت ممکن وارد سایت پخش میثم شده و با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

چرا دما و فشار لوله های فشاری مهم است؟

لوله فشاری
پخش میثم

لوله های فشاری مسئول انتقال مایعات هستند از این رو برای اینکه آسیب نبینند و خراب نشوند باید بتوانند دما و فشار را تحمل کنند. و معمولا در سیستم های لوله کشی همین دما و فشار زیاد است که خسارت های جبران نا پذیری را به بار می آورد جالب است بدانید که لوله هایی که در داخل زمین به عنوان لوله ی توکار نصب می شوند به خاطر قرارگیری سیمان و بتن رویشان یک محافظ دارند و دیرتر آسیب می بینند اما لوله های روکار چون بیشتر در معرض نور و ضربه قرار دارند آسیب پذیرتر هستند از این رو برای نصب لوله های فشاری باید تمام استاندارد ها رعایت شود تا دما و فشاری که قرار است تحمل کنند آسیب زا نباشد.

در ادامه بخوانید: معرفی لوله و اتصالات مناسب فاضلاب

روش های کاهش فشار و دما بر لوله های فشاری:

لوپ انبساط

یکی از روش هایی که برای کنترل فشار و دما بر لوله ها استفاده می شود لوپ انبساطی است که اکثرا برای لوله هایی با طول بیشتر از 3 متر مورد استفاده قرار می گیرد

مطالعه کنید  عایق کاری لوله آب و انواع آن

خم L

خم ال یک روش برای کاهش دما و فشار وارده بر لوله هایی با طول کمتر از 3 متر است. این گونه که برای حرکت محوری لوله ها فضایی نیاز است که در این روش با کاهش انبساط طولی برقرار می شود.

استفاده از بست

استفاده از بست ثابت و متحرک یکی دیگر از روش های کاهش دما و یا فشار بر لوله ها می باشد. وقتی لوله را با بست محکم و ثابت نگه می دارند از فشار هایی که قرار است به آن وارد شود جلوگیری به عمل می آد.

سخن پایانی

طبق مواردی که در این مقاله ذکر شد نتیجه می گیریم که برای تعیین مقاومت و دوام لوله دو فاکتور دما و فشار حائز اهمیت است و برای اینکه از مشکلات احتمالی و آسیب لوله ها جلوگیری شود باید در انتخاب لوله ی فشاری استاندارد و نصب درست آن توجه نمایید چرا که وظیفه این لوله ها انتقال آب و سیالات است و اگر به این موضوع بی اهمیت باشید خسارت جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. شرکت میثم تولید کننده و ارائه دهنده ی انواع لوله و اتصالات رشت بهترین لوله های فشاری و مقاوم به دما و فشار را برای شما عزیزان آماده نموده است چنانچه قصد خرید و یا مشاهده از آن ها را دارید به دفتر ما به آدر رشت کیلومتر 3 اده انزلی سری بزنید و یا از طریق پشتیبانی سایت با ما در ارتباط باشید

مممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.روز و روزگارتان خوش.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا