شیرآلات چشمی

مزایا و معایب شیرآلات چشمی

فهرست مطالب

یکی از انواع شیرآلات ساختمانی، شیرآلات چشمی راسان می باشد. که در طی چند سال اخیر مخصوصا در دوران کرونا نصب آن با استقبال زیادی مواجه شده است. چرا که شیرآلات چشمی در کاهش مصرف آب و  صرفه جویی در زمان بسیار کارآمد هستند. از آنجایی که آب مایه ی حیات است و این روزها با مسائل کم آبی در دنیا مواجه هستیم طراحی و تولید شیرآلات چشمی تحولی در دنیای صنعت و تولیدات به شمار می آید.


زمان مطالعه: 8 دقیقه


اگر اهل خرید شیرآلات مطابق با مد هستید شیرآلات چشمی را پیشنهاد می کنیم اما قبل از تهیه و نصب آن باید بدانید که این نوع شیرآلات هم مانند بقیه علاوه بر مزایا دارای یکسری عیب ها و ایراداتی می باشند که در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد. پخش میثم ارائه کننده ی انواع شیرآلات راسان رشت، در خدمت شما بزرگواران می باشد.جهت ارتباط بیشتر با ما وارد سایت شوید.

 

شیرآلات چشمی چه نوعی از شیرآلات هستند؟

همانطور که گفتیم یکی از انواع شیرآلات ساختمانی شیرآلات چشمی هستند به این صورت که جریان آب بدون تماس دست به شیر و فقط از طریق حسگر های چشمی تعبیه شده در این شیر ها وصل می شود و برای قطع کردن جریان آب فقط کافیست دست ها از جلوی حسگر چشمی کنار بروند.

در بازار فروش شیرآلات، با اسم هایی نظیر شیرآلات مادون قرمز، شیرآلات سنسوری ، الکترونیکی و اتوماتیک برخورد می کنید که درواقع همان شیرآلات چشمی خودمان است، شیرآلات چشمی با برق کار می کنند اما داخل آنها باتری هم قرار دارد تا در صورت قطعی برق کارایی خود را برای مدتی حفظ نمایند.

مطالعه کنید  معرفی شیرآلات دوکاره

 

در ادامه بخوانید: راهنمای جامع خرید شیرآلات راسان رشت

 

مزایای استفاده از شیرآلات چشمی

شیرآلات چشمی مزایای خوبی دارند که باعث می شود شما نسبت به خرید آن اقدام نمایید در ادامه به معرفی چند مزیت آن می پردازیم:

برتری از لحاظ بهداشت نسبت به سایر شیرآلات

از آنجایی که برای استفاده از این شیرآلات نیاز به تماس فیزیکی ودست نیست،  بهداشت به مراتب بیشتر از قبل رعایت می شود و بیماری ها از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا نمی کند.

کاهش مصرف آب

کاهش مصرف آب با شیرآلات چشمی
پخش میثم

یکی از مزیت های خوب شیرآلات چشمی این است که در مصرف آب صرفه جویی می شود چرا که جریان آب فقط در زمانی که دست ها مقابل حسگر قرار بگیرد وصل می شود.

راحتی در تمیز کردن

چون تماسی با شیرآلات چشمی وجود ندارد پس در اکثر اوقات تمیز و بهداشتی هستند و شیرآلات چشمی به رنگ طلایی دارای رنگ ثابت و پابر جایی می باشند طوریکه در اثر شستشو از بین نمی روند.

کاهش هزینه ها

درست است که در هنگام خرید شیرآلات چشمی مبالغ بیشتری نسبت به شیرآلات معمولی باید بپردازید اما هزینه قبض آب شما با وجود شیرآلات چشمی به طرز عجیبی کاهش می یابد.

راحتی در کاربری

افراد مسن و کودکان که چرخاندن اهرم برایشان مشکل است با وجود شیر چشمی به راحتی می توانند دست های خود را بشویند. در واقع شیر چشمی به خاطر اتوماتیک بودنش بسیار راحت و کاربردی است.

ذخیره آب در شیرآلات چشمی

در صورت عدم مصرف شیرآلات چشمی به مدت سه روز سیستم تخلیه آنها اینگونه است که، جریان آب به مدت کوتاهی برقرار می شود تا آب مانده در لوله ها برود و آب جدید جایگزین شود.

مطالعه کنید  آشنایی با شیرآلات فلت و شیرآلات کرو

جهت خرید و یا استعلام قیمت شیرآلات راسان رشت وارد سایت میثم شده و یا از طریق شماره ی 01334989 با ما در تماس باشید.

 

معایب استفاده از شیرآلات چشمی

معایب شیرآلات چشمی
پخش میثم

همه ی شیرآلات ساختمانی یکسری مزایا و معایبی دارند که شیرهای چشمی از این قضیه به دور نیستند. اگر قصد خرید این نوع شیرآلات را دارید لازم است که با معایب آن ها نیز آشنا شوید سپس براساس آن تصمیم به خرید بگیرید.

1.عدم نصب چشم ها در موقعیت مناسب

چنانچه چشمی های شیرآلات در جای مناسب قرار نگرفته باشد هنگام استفاده از آنها جریان آب به کندی برقرار خواهد شد. شیرآلات پایه بلند بیشتر در معرض مشکلات مربوط به چشمی قرار می گیرند و یکی از معایب بزرگ دراین نوع شیرآلات به حساب می آیند.

2.تجهیزات بی کیفیت شیرآلات چشمی

اغلب اوقات قطعات موجود در شیرآلات چشمی کیفیت نامطلوبی دارند و این یکی از معایب این نوع شیرآلات به حساب می آید.گاهی هم ممکن است چشمی که در این شیرآلات به کار رفته جنس خوبی نداشته باشد و برای شما دردسر ساز شود، از این رو برای تعمیر شیرآلات چشمی نیاز به متخصص و صرف هزینه های زیادی می باشد.

3.قطعی برق

یکی از معایب شیرآلات چشمی این است که در زمان قطعی برق اگر از نوع کابل دار باشند، جریان آب هم نخواهید داشت از این رو پیشنهاد می شود که این شیرآلات را به منبعی مانند باتری وصل نمایید.

4.تغییر تنظیمات

برای تنظیم دما و فشار آب در شیرآلات چشمی، با یکسری سختی ها همراه خواهید شد و برای حل این مسئله باید از ریموت کنترلی استفاده کنید. البته امروزه شیرهای چشمی که بتوان از طریق لمس قطعات آن تنظیمات را انجام داد، طراحی و تولید شده است.

مطالعه کنید  چگونه شیرآلات خانه را تمیز کنیم؟

نحوه عملکرد شیرآلات چشمی

به خاطر مصرف اقتصادی و پایداری محیط زیست به وفور از شیرآلات چشمی در مراکزی چون بیمارستانها، مدارس، توالت های عمومی، رستوران ها و …. استفاده می کنند اما امروزه خیلی از خانواده ها نیز برای سرویس بهداشتی منزل و آشپزخانه خود از شیرآلات چشمی استفاده می کنند.

برعکس شیرآلات کلاسیک این شیرآلات مدرن، با سنسور کار می کنند و از برق یا باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می نمایند.

نحوه ی عملکر شیرآلات چشمی از طریق حسگر مادون قرمزی است که در پایه شیر تعبیه شده که با قرار گرفتن دست جلوی چشمی، سیگنالی به شیر فلکه اصلی آب ارسال و جریان آب برقرار می شود.

معمولا از شیرآلات چشمی در سرویس های بهداشتی استفاده می کنند اما به تازگی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و آب در آشپزخانه ها هم از این نوع شیرآلات استفاده می کنند.

سخن پایانی

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید امیدواریم مزایا و معایب ذکر شده در مورد شیرآلات چشمی برایتان مفید واقع شود.  مجموعه میثم برترین نماینده پخش شیرآلات راسان رشت آماده ی ارائه انواع خدمات نصب و پس از نصب شیرآلات برای شما عزیزان می باشد. با ما از طریق پشتیبانی همین سایت در تماس باشید.

روز و روزگارتان خوش.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا