بلوک تو پر

بلوک تو پر و قیمت بلوک در گیلان

فهرست مطالب

بلوک تو پر چیست؟

بلوک تو پر از جمله مصالح ساختمانی پیش‌ساخته‌ای است که از سیمان، آب و سنگ‌دانه‌هایی مانند ماسه، شن یا سنگ خرد شده ساخته می‌شود. آنها مستطیل یا مربع شکل و دارای یک هسته جامد هستند که استحکام و دوام عالی را ارائه می دهند و معمولاً در پروژه های ساختمانی به دلیل قابلیت تحمل بار، مقاومت در برابر آب و هوا و هزینه کم استفاده می شوند.

 

کاربرد بلوک توپر

هدف از استفاده از بلوک تو پر در پروژه های ساختمانی، تهیه مصالح ساختمانی مستحکم، بادوام و مقرون به صرفه است. آنها معمولاً در دیوارهای فونداسیون، دیوارهای حائل، دیوارهای باربر و به عنوان سنگ‌فرش، لبه ها و بلوک های محوطه سازی استفاده می شوند.

این بلوک ها به راحتی نصب می شوند، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و جرم حرارتی عالی را ارائه می دهند و به تنظیم دما و کاهش هزینه های انرژی در ساختمان ها کمک می کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را رنگ‌آمیزی کرد تا سطح تمیزتری برای کاربرهای خاص داشته باشند.

از این بلوک های بتنی، بیشتر برای حصارکشی یا هر پروژه خاص دیگری استفاده می کنند. همچنین از آنها برای محافظت از دیوارهای ساختمان در برابر سیل، آتش‌سوزی، بارندگی شدید و باد شدید استفاده می شود.

 

قیمت بلوک تو پر

باید گفت که قیمت این بلوک ها با توجه به اندازه بلوک متفاوت است. نسبت مواد، هزینه‌های مواد خام اولیه، هزینه‌های نیروی کار، اندازه، کیفیت و روش تولید همگی بر قیمت بلوک توپر تأثیر می‌گذارند.

 

دسته بندی بلوک تو پر

سه دسته وزنی برای این نوع بلوک های تو پر وجود دارد:

مطالعه کنید  مشخصات فنی بلوک لیکا

1.بلوک تو پر سبک
2.بلوک تو پر متوسط
3.بلوک تو پرسنگین

 

انواع بلوک تو پر

انواع مختلفی از بلوک تو پر، بسته به کاربرد و خواص مورد نظر آنها موجود است. در اینجا برخی از رایج ترین انواع آن آورده شده است:

 

1.بلوک توپر سیمانی سنگین استاندارد

رایج ترین نوع بلوک های تو پر هستند و در اکثر کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها سطح صافی دارند و در اندازه های متفاوتی هستند.

 

2.بلوک تو پر سبک

این بلوک ها از سنگدانه های سبک مانند خاک رس منبسط شده یا پوکه معدنی ساخته می شوند و در کاربردهایی که وزن نگران کننده است، مانند ساختمان های چند طبقه یا مناطقی با شرایط خاک نامناسب استفاده می شوند.

 

3.بلوک تو پر متراکم

این بلوک ها دارای هسته ای با چگالی بالا هستند و در کاربردهایی که عایق صدا، عایق حرارتی و مقاومت در برابر آتش مورد نیاز است استفاده می شوند. آنها معمولاً در دیوارهای صوتی، دیوارهای جداکننده و دیوارهای دارای درجه آتش استفاده می شوند.

4.بلوک تو پر تزئینی

این بلوک ها برای جذابیت بصری طراحی شده اند و برای ایجاد نمای تزئینی یا ویژگی معماری در ساختمان ها استفاده می شوند. آنها در اشکال و بافت های مختلف، از جمله روکش های طرح دار، بافت دار و دو شاخه عرضه می شوند.

 

اندازه بلوک تو پر چگونه محاسبه می شود؟

بلوک های تو پر مانند آجر یا انواع دیگر بلوک ها، دارای ابعاد مشخصی هستند، اندازه ها و شکل های مختلف برای این محصول در نظر گرفته می شوند، در حالی که برخی از آنها فقط در مناطق خاص رایج هستند. تولیدکنندگان محلی می توانند جزئیات جامعی را در مورد برخی محصولات یا قابلیت ساخت واحدهای سفارشی ارائه دهند.

مطالعه کنید  نکات اصولی در دیوار چینی با بلوک سبک

علاوه بر این، بلوک‌های بتنی در اندازه‌های نیمه موجود هستند که نیاز به برش بلوک‌ها در محل در گوشه‌ها یا انتهای دیوار را کاهش می‌دهد. برای به حداقل رساندن ضایعات و کار ناشی از بلوک های بریده شده، معمار باید همیشه سعی کند از نیم بلوک نیز در ساخت ساختمان ها استفاده کند.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا