قیمت یونولیت

مصالح ساختمانی | کاربرد انواع یونولیت ساختمانی

فهرست مطالب

انواع یونولیت یا فوم ساختمانی و کاربرد آن‌ها

همان‌طور که می‌دانید یونولیت ماده‌ای با وزن کم و معمولا سفید رنگ است و بیش‌تر کاربرد این محصول در بسته‌بندی‌ها و عایق‌کاری‌های ساختمان می‌باشد. در واقع یونولیت، فوم یا ورق‌های سقفی امروزه جز مصالح ضروری ساختمان محسوب می‌شوند؛ چرا که این پلیمر عایق رطوبت، صدا و گرما بوده که در قسمت‌های مختلفی از ساختمان به کار گرفته می‌شود.

انواع یونولیت ساختمانی

 

1.یونولیت فشرده

یونولیت فشرده یکی از انواع یونولیت است که به دلیل فشرده شدن مواد سازنده آن و قرار گرفتن در قالبی که سبب تشکیل شکل نهایی آن می‌شود، دارای وزن بالایی است. از خصوصیات بارز یونولیت یا فوم فشرده می‌توان به قابلیت ترکیب با عایق‌های دیگر اشاره کرد. درواقع می‌توان آن را به صورت ترکیبی با دیگر فوم‌های آکوستیک، پشم سنگ و… استفاده نمود. این کار سبب افزایش کاربرد صداگیری و می‌شود.

این یونولیت مقاومت بالایی دارد از این رو کاربرد بیشتری نسبت به یونولیت‌های دیگر دارد. از کاربرد های رایج یونولیت فشرده در صنعت ساختمانی، صنعت خودروسازی، صنایع غذایی، مجسمه‌سازی، درب‌های ضدسرقت، عایق‌کاری و… می‌توان اشاره کرد.

 

2.یونولیت سقفی استاندارد

دومین نوع یونولیت، یونولیت سقفی استاندارد است. از این یونولیت به عنوان قالب بتن در سقف‌های دال یک طرفه یا اصطاحا تیرچه بلوک استفاده می‌شود. معمولا این یونولیت به صورت مکعب مستطیل استفاده می‌شود و دارای ابعاد ۲۰۰،۵۰ و ۲۵ است. دانسیته یونولیت سقفی ملاک اصلی تشخیص وزن آن است. دانسیته یونولیت سقفی متفوات است و بر اساس کاربرد آن در نمونه‌های مختلف تولید می‌شود که معمولا بین ۷ تا ۸ کیلوگرم بر متر مربع است.

مطالعه کنید  شیرآلات گیلان | نکات خرید شیر روشویی

 

3.یونولیت دیواری

در بعضی از موارد، از یونولیت برای دیوار نیز استفاده می‌شود. این یونولیت معمولا به صورت یونولیت دیوارپوش فومی، فوم دیواری تزئینی، فوم دیوار پوش و پنل های سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یونولیت دیواری علاوه بر قدرت عایق بودن و جذب صدا، خاصیت تزئینی نیز دارد. در حقیقت ظاهر آن به صورتی است که جلوه خاصی به دیوار می‌بخشد. یونولیت دیواری دارای خاصیت‌هایی از قبیل صداگیر بودن، ضدضربه بودن، جلوگیری از ضربه در سالن‌های ورزشی، داشتن قابلیت شست و شو، برخورداری از ویژگی آنتی باکتریال و… است.

 

4.یونولیت تیرچه کرومیت

نمونه‌ای از این محصول نیز برای ساخت تیرچه کرومیت استفاده می‌شود. یونولیتی که برای ساخت تیرچه کرومیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان‌طور که از نام آن پیداست در اجرای طرح‌های تیرچه کرومیت از آن در پوشاندن فضاهای بین تیرچه‌ها استفاده می‌شود و ساختار را برای بتن‌ریزی آماده می‌کند. این یونولیت‌ها از نظر ابعاد به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

1.یونولیت تیرچه کرومیت در ابعاد ۱ متر طول، ۶۶ سانتی‌متر عرض و ۲۵ سانتی‌متر قطر
2.یونولیت تیرچه کرومیت در ابعاد ۱ متر طول، ۶۶ سانتی‌متر عرض و ۲۰سانتی‌متر قطر

 

یونولیت چه کاربرد هایی دارد؟

1.در جهت تولید بلوک‌های پلاستوفوم سقفی، به منظور ایجاد عایق حرارتی و صوتی استفاده می‌شود .
2.به عنوان عایق برودتی در سردخانه‌ها و یخچال‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .
3.در ساخت انواع فوم‌های بسته بندی و انواع یخدان‌ها استفاده می‌شود .
4.از ورق‌های پلاستوفومی تا ابعاد ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر به عنوان زمینه تابلوها مانند تابلوی اعلانات استفاده می‌شود .
5.از ورق هایی با ضخامت‌های گوناگون و یا دانه‌های فوم برای ساخت اشکال و حروف و یا ساخت ماکت و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود .
6.از این فوم‌ها می‌توان برای تابلوهای تبلیغاتی و تزئینی استفاده کرد .
7.از ورق پلاستوفوم در عایق کاری ساختمانی و به عنوان جایگزین بلوک‌های سیمانی و سفالی در صنعت ساختمان استفاده می‌شود.

مطالعه کنید  برسی مزایای یونولیت سقفی

کاربرد های یونولیت در ساختمان

همانطور گفتیم بیش‌ترین کاربرد یونولیت در صنعت بسته‌بندی و ساختمان سازی است. از این محصول برای حفاظت از اجسام در برابر ضربه و حشرات موزی در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شود. هم‌چنین به منظور عایق‌کاری در ساختمان ها یا برای استفاده کمتر از تیرچه بلوک در سقف ساختمان ها از یونولیت استفاده می‌شود. به طور کلی هر مکانی که نیازمند عایق‌کاری باشد، از این ماده استفاده می‌شود و در مقایسه با سفال از قدرت بیش‌تری برخوردار است. به همین دلیل برای مصالح ساختمانی و اماکن جهت عایق‌کاری حرارتی و صوتی یونولیت بهترین گزینه است.

 

مزایای یونولیت ساختمانی

استفاده از یونولیت سبب می‌شود مصرف آهن و فولاد کاهش پیدا کند.
یونولیت در برابر زلزله مقاومت بسیار بالایی دارد.
حمل و نقل و استفاده از یونولیت بسیار آسان است. چرا که وزن سبکی دارد.
کاهش حجم بتن از دیگر مزایای استفاده از این محصول است.
در برابر صوت و حرارت عایق بسیار خوبی در مقایسه با محصولات دیگر است.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا