کاربرد مختلف پودر سنگ

پودر سنگ و کاربردن آن در صنایع مختلف

پودر سنگ یا آرد سنگ (Rock Flour) شکل پودری شده و بسیار ریزی می باشد که حاصل نیروی سایش یخچال ها بر کف آن است. هنگامیکه یخ و مواد متشکل سنگ در حال حرکت است ، بصورت یک سمباده سنگ ، پاره سنگ ، ریگ ،ماسه و…را بروی یخچال ها کشیده و قطعات سنگی داخل را می‌ساید که در این حال خود نیز به نوبه خود ساییده می شود. این سایش متقابل سنگ و یخچال را پودر سنگ می‌گویند.

 

خاک سنگ چگونه تولید می شود؟

خاک سنگ معمولا در اثر یخ زدن و انجماد آب ناشی از رسوخ در سنگ ها بوجود می آید که موجب افزایش حجم سنگ شده و در نتیجه می ترکد. همچنین ممکن است خاک سنگ در اثر جا به جایی یخچال های طبیعی تولید شود بطوریکه صخره های جانبی و زیرین خود را می ساید و موجب خرد شدگی می شود.

 

فرآیند تولید پودر سنگ

پودر سنگ به دو روش تولید می شود:

1.در اثر فرسایش سنگ با لایه های مختلف سنگی بر روی هم در محیط های خاصی مانند رودخانه ها ؛که این روشی طبیعی است.
2.روش مصنوعی حاصل استخراج سنگ از معدن به کارخانه سنگ کوبی و کوبیده شدن سنگ با استفاده از فک های کوبشی قدرتمند است.. قطعه سنگ هایی که از سنگ شکن خارج می شوند در مرحله بعد نیز تحت فرآیند سنگ شکنی به ذرات کوچکتری تبدیل می شوند. سنگ های خرد شده با استفاده از سرند به طبقات ابعادی مختلفی تقسیم بندی شده که در دسته ذرات نرم تا قلوه سنگ ها قرار میگیرند.

مطالعه کنید  مصالح ساختمانی؛قیمت پودر سنگ

 

کاربردها

این محصول که امروزه طرفداران بسیاری را در صنایع مختلف پیدا کرده بعنوان یک شاخص رشد اقتصادی و صنعتی در حوزه های مختلف محسوب می شود. به دلیل قیمت ارزان آن برای بسیاری از کسب و کارها و صنایع بصرفه است که از این ماده جهت مصارف خود استفاده کنند. در ادامه به کاربرد و انواع مصارف پودر سنگ می پردازیم:

1.یکی از مواد تهیه سرباره مذاب که برای استفاده در صنایع ساختمانی است
2.جهت استفاده در سنگ فرش و موزاییک پیاده روها
3.از جمله مواد تشکیل دهنده آسفالت پودر سنگ می باشد
4.پودرسنگ بعنوان ماده تشکیل دهنده سیمان بکار می رود.
5.از آرد سنگ آهک در کشاورزی بمنظور اصلاح و تعدیل خاک های اسیدی استفاده می شود
6.پودر سنگ آهک و کلسیم بعنوان ماده مغذی طیور استفاده میشود چرا که حاوی مواد معدنی بالایی است.
7.تصفیه فاضلاب آب شهری و از بین بردن اسیدیتی آب و حذف مواد سمی و آلودگی های آب از جمله کاربردی است که میتوان از پودر سنگ آهکی انتظار داشت.
8.مقاومت سازه ها در برابر فرسایش ناشی از آب و یخ از جمله کاربردهای مهم پودر سنگ است.

 

کاربرد آرد سنگ در واش بتن

واش بتن که اصطلاح انگلیسی نمای ساختمانی شسته است؛ یکی از محبوب ترین نمای ساختمانی در صنعت ساختمان سازی ایران است.این نمای ساختمانی که پوششی یکنواخت دارد بمنظور سفت کاری از ترکیب سنگ شسته، آرد سنگ و سیمان سفید استفاده می شود. از آنجا که پس از اتمام کار و رونمایی از نما با آب شسته می شود به نمای ساختمانی شسته معروف است.

مطالعه کنید  ویژگی‌ها و مشخصات فنی پودر سنگها

 

کشاورزان چگونه از این ماده استفاده می کند؟

کشاورزان از این ماده بمنظور اصلاح خاک و تعدیل اسیدی کردن خاک از نوع آهکی ، پودر سنگ جوشقان، بمنظور قلیایی کردن خاک استفاده میکنند. افزودن آرد سنگ آهکی به خاک مانند بافر عمل کرده و منجر به اصلاح pH خاک می گردد.

 

غذای طیور با پودر سنگ

۱۰%مواد بدن مرغ و ۳۵% از پوست تهم مرغ را املاح تشکیل می دهد.از آنجا که کربنات کلسیم ۹۷% پوسته ۶ گرمی تخم مرغ را تشکیل میدهد لذا وجود ماده اهکی در غذای دام و طیور حس می شود.

سنگ اهک را برای غذای طیور بصورت خرد شده و پودر شده در آورده و در جیره غذائى جوجه‌ها و مرغ‌هاى تخمگذار اضافه میکنند.

 

جاده سازی از دیگر کاربردهای مهم

سنگ های نمره بندی شده و پودر سنگ در جاده سازی و راه سازی استفاده می شود. از انجا که سالیان خودروها و اتومبیل های بسیاری از جاده ها و راه ها عبور می کنند لذا استحکام و مقاومت آنها و عدم نفوذ آب به لایه های زیرین جاده بسیار مهم است لذااز آن در زیرسازی جاده ها استفاده می کنند.

 

جایگزین سیمان در مجسمه سازی

پودر سنگ به دلیل آنکه پس از خشک شدن ترک برنمیدارد، محبوبیت زیادی را در مجسمه سازی کسب کرده است. انعطاف بالای خمیر آن موجب شده تا در مجسمه‌سازی , گل‌سازی و انواع تابلوهای نقش برجسته و پتینه کاری استفاده شود.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا