گچ سفیدکاری

روش تشخیص کچ سفیدکاری با کیفیت

گچ سفیدکاری چیست؟

از گچ سفیدکاری در صنعت ساختمان‌سازی برای سفیدکردن دیوارها، سقف و غیره استفاده می‌شود. گچ‌های سفیدکاری معمولاً دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع آن‌ها هستند.

همچنین از این نوع گچ‌ها به دلیل داشتن رنگ سفید در پوشش‌دهی دیوارهای داخلی ساختمان، پرداخت، نازک‌کاری و سفیدکاری استفاده می‌شوند. معمولاً در فرایند سفیدکاری ساختمان دیگر احتیاجی به زیرکاری نیست؛ زیرا گچ سفید دارای چسبندگی بسیار بالایی است.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین گچ سفیدکاری

اگر قصد تهیه و خرید گچ سفیدکاری را دارید باید به یک‌سری نکات توجه کنید. زیرا داشتن برخی ویژگی‌ها نشانه مرغوبیت این محصول است. این نکات مهم و اصولی در گچ سفیدکاری به شرح زیر است:

 

1. سفید بودن رنگ گچ

گفتیم که دلیل استفاده از گچ در فضای داخلی ساختمان، سفیدرنگ بودن آن است. پس می‌توانیم بگویم که هرچه گچ دارای سفیدی و شفافیت بیشتری باشد، جذابیت آن نیز بیشتر و در نتیجه جلوه‌ای خاص‌تری به فضای ساختمان می‌دهد.

 

2. دوام و ماندگاری گچ

یکی دیگری از ویژگی‌های گچ سفیدکاری مرغوب، دوام و ماندگاری بالای آن‌ است. گچ سفیدکاری مرغوب نباید پس از خشک‌ شدن ترک بر دارد. همچنین داشتن خاصیت ضدحریق و آتش، عایق صدا و مقاومت در برابر عوامل کششی از دیگر خواص گچ سفیدکاری مرغوب است.

 

3. دارا بودن علامت استاندارد

یکدیگر از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید بهترین گچ سفیدکاری، توجه به داشتن علامت استاندارد آن است. زیرا وجود علامت استاندارد بر روی کیسه گچ، نشانه نه فرایند درست تولید گچ است. پس در هنگام خرید گچ ساختمانی حتماً علامت استاندارد روی کیسه گچ توجه نمایید.

مطالعه کنید  مشخصات بلوک سفالی

 

4. سازگاری گچ ساختمانی با اقلیم

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید بهترین گچ سفیدکاری توجه داشته باشید، سازگاری گچ با اقلیم است. زیرا باید گچی که برای ساختمان استفاده می‌شود حتماً با آب‌وهوا ساختمان سازگار باشد در غیر این صورت، گچ دچار ترک‌خوردگی، نم‌دار شدن و غیره خواهد شد.

 

5. گیرش گچ

گیرش گچ به طور طبیعی چیزی حدود ۸ تا ۲۰ دقیقه است. اما برخی از کارخانه‌ها با افزودن یک‌سری مواد شیمیایی باعث افزایش سرعت‌ گیرش گچ‌ها می‌شوند. علاوه بر این موضوع نوع کوره و نحوه پخت گچ نیز تأثیر بسزایی بر روی زمان‌گیرش آن دارند.

 

6. معتبر بودن برند و کارخانه تولیدکننده گچ

کارخانه‌های زیادی در ایران، به تولید و عرضه گچ سفیدکاری مشغول هستند. اما همه آن‌ها دارای محصولات با‌کیفیت و عالی نیستند. پس به شما پیشنهاد می‌دهیم گچ موردنیاز خود را از کارخانه‌های خریداری کنید که دارای علامت استاندارد باشند.

 

7. دریافت مشاوره از استاد گچ‌کار

علاوه بر نکات گفته شده در بالا، شما می‌توانید برای خرید بهترین گچ سفیدکاری از استاد گچ‌کارتان کمک بگیرید، قطعاً او می‌تواند به شما در خرید محصول موردنیاز ساختمانتان کمک کند. اما به‌خاطر داشته باشید که استاد گچ‌کار شما باید یک فرد ماهر باشد وگرنه علاوه بر اینکه گچ نامناسبی خریداری می‌کنید، نتیجه سفیدکاری ساختمان نیز خوب نمی‌شود.

 

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا