شیرآلات آشپزخانه

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

فهرست مطالب

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر منزلی است و زمان زیادی از روز را در این محل سپری می‌کنیم ، بنابراین انتخاب امکانات و تجهیزات درجه‌یک ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که هنگام ساخت یا بازسازی یک آشپزخانه باید به آن توجه کنیم، انواع کاشی دیوار، سرامیک کف و شیرآلات یکی از اصلی‌ترین بخش در هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌آید که امروزه انواع مدل‌های شیرآلات آشپزخانه متناسب با هر نوع دکوراسیون و سلیقه‌ای تولید و روانه بازار شده است.

انواع شیرآلات آشپزخانه

انواع شیرآلات موجود در آشپزخانه را می‌توان بر اساس جنس، نحوه نصب، نوع دسته‌ها و سبک آن دسته‌بندی کرد، جالب است بدانید برخی اوقات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب شیرآلات مناسب با دیگر بخش‌ها می‌تواند تغییرات بسیار زیادی را در محیط به وجود آورد که درنهایت جلوه دیگری به کابینت‌های آشپزخانه، کاشی بین کابینتی و اکسسوری‌ها ببخشد.

 

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

1.انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر مدل
2.انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر نحوه نصب و اتصالات
3.انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر جنس
در ادامه هر یک از انواع شیرآلات را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم:

 

انواع مدل شیرآلات آشپزخانه

 

1.شیرآلات تک اهرمی

به‌احتمال‌زیاد شیرآلات تک اهرمی را در آشپزخانه‌های زیادی مشاهده کرده و از آن استفاده نموده‌اید؛ این نوع شیرآلات زاویه چرخش جهت‌دار دارد و با حرکت دسته یا اهرم به سمت بالا یا پایین می‌توان جریان آب و حرارت را تنظیم کرد. زمانی که در آشپزخانه یکی از دستان شما مشغول کاری است و تنها یکدست شما آزاد است، این نوع شیرآلات بسیار کاربرد ویژه‌ای دارند و تا حد زیادی می‌تواند نیازهای شمارا برآورده کند.

مطالعه کنید  شیرآلات گیلان | ۷ نکته مهم در خرید شیرآلات آشپزخانه

 

2.شیرآلات دو اهرمی

شیرآلات دواهرمی یا دومنظوره نوعی از شیرآلات مخصوص آشپزخانه است که مختص استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب طراحی و تولیدشده است؛ لازم به ذکر است این بخش از شیرآلات عمل تصفیه آب را انجام نمی‌دهد بلکه تنها وظیفه آن خروجی آب تصفیه‌شده است اما دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

 

3.شیرآلات شاوری

شیرآلات شاوری یکی از پرکاربردترین شیرآلات در آشپزخانه‌های امروزه با طراحی‌های مدرن و کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد، این نوع از شیر را می‌توان نسل جدیدی از شیرآلات دانست که با توجه به نوع طراحی که دارد دامنه حرکتی آن در مقایسه با دیگر مدل‌ها زیاد است؛ بخش خروجی آب در این نوع شیرآلات قابلیت حرکت دارد که توسط یک شلنگ نسبتاً بلند از محفظه خود خارج‌شده و می‌توان تا حد مشخصی آن را حرکت داد.

 

4.شیرآلات فنری

یکی دیگر از انواع شیرآلات کاربردی در آشپزخانه‌ها شیرآلات فنری است که اغلب برای آشپزخانه‌های مدرن و فضای بزرگ کارایی زیادی دارد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع شیر می‌توان به ارتفاع بلند علم و حالت‌های مختلف آبریز آن اشاره کرد که می‌تواند باحالت‌های مختلف آب را اسپری کند.

 

5.شیرآلات هوشمند

امروزه شیرآلات هوشمند را نه‌تنها در آشپزخانه بلکه در بخش‌هایی از ساختمان مشاهده می‌کند، به دلیل پیشرفت تکنولوژی افراد تمایل دارند تا از لوازمی استفاده کنند که کار با آن راحت‌تر بوده و بدون نیاز به حرکت یا وقت اضافه‌ای آنچه را که لازم دارند به انجام برسانند؛ شیرآلات هوشمند در آشپزخانه به دو دسته شیرآلات چشمی و شیرآلات لمسی تقسیم می‌شود.

 

6.شیر روگازی

یکی از جدیدترین مدل‌های شیرآلات ظرف‌شویی است که شیر روگازی یا شیر قابلمه پرکن نام دارد؛ این شیر در اغلب آشپزخانه‌های حرفه‌ای و صنعتی کاربرد ویژه‌ای دارد، همچنین آشپزخانه‌هایی که از فضای نسبتاً بزرگی برخوردار هستند نیز قابلیت نصب این شیرآلات را دارند.

مطالعه کنید  معرفی 12 نکته مهم پیش از خرید شیرآلات

 

انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر جنس

در اغلب موارد برای ساخت شیرآلات سرویس بهداشتی و شیرآلات آشپزخانه از برنج یا سرب خشک استفاده می‌شود، با توجه به اینکه ممکن است سرب پس از گذشت مدتی دچار خوردگی شود و از طریق آب وارد بدن شود پس بهتر است شیرآلاتی را برای منزل و بخصوص آشپزخانه خود تهیه کنید که مواد اولیه آن آلیاژ برنج باشد.

1.شیر آشپزخانه با روکش کروم

رنگ سفید مایل به نقره‌ای این شیرآلات جلوه خاصی را به محیط می‌بخشد و به دلیل قیمت اقتصادی آن مورد استقبال افراد زیادی قرارگرفته است؛ شیرآلات با روکش کروم دارای مقاومت و دوام بالایی است که در صورت استفاده صحیح تا سال‌های طولانی می‌توان از این شیرآلات در آشپزخانه خود استفاده کرد.

2.شیر آشپزخانه با روکش برنج

شیر آشپزخانه‌ای که دارای روکش برنج است و بدنه آن نیز از برنج ساخته‌شده است را می‌توان به‌عنوان بهترین شیرآلات در آشپزخانه دانست، بنابراین این گزینه بهترین نوع برای حفظ سلامتی تمام اعضای خانواده است.

3.شیر آشپزخانه با روکش برنز

روکش برنز در شیرآلات آشپزخانه یکی از بهترین نوع شیرآلات محسوب می‌شود، که علاوه بر ظاهر زیبا و کیفیت بالا قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر مدل‌ها بیشتر است، اما با استفاده از آن قطعاً می‌توانید سبک جدیدی در آشپزخانه خود رقم بزنید.

4.شیر آشپزخانه با روکش استیل

استیل یکی از پرکاربردترین موارد برای روکش انواع دوش حمام، پنل دوش و شیرآلات است که در روکش شیر آشپزخانه نیز کاربرد دارد، اگر قصد خرید شیرآلات با روکش استیل دارید حتماً به ضدزنگ بودن‌ استیل آن توجه کنید.

5.شیر آشپزخانه با روکش مس

شیرآلات با روکش مس یکی دیگر از شیرآلات باارزش است که برای استفاده در منازل لوکس و مجلل بسیار کاربردی است، هرچند می‌توانید در آشپزخانه‌های ساده و مدرن نیز با رعایت طراحی و دکوراسیون از این نوع شیرآلات استفاده کنید. فراموش نکنید انتخاب روکش شیرآلات نیز در ماندگاری و طول عمر شیرآشپزخانه شما تأثیرگذار است.

 

مطالعه کنید  درمورد انواع شیرالات بهداشتی و ساختمانی
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا