دیوار چینی با اجر سفالی

نحوه دیوارچینی با آجر سفال

فهرست مطالب

نحوه دیوارچینی با آجر سفال

آجر سفال یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. برخی از رایج ترین کاربردهای آجر سفال شامل دیوارها، سقف ها، تراس ها، فضاهای باغ و نما می باشد. پیشرفت‌های اخیر در تولید آجر باعث شده است که آجرهایی با حفره‌های زیاد معرفی شوند، آجرها با این حفره‌ها عملکرد قابل مقایسه‌ای را در استحکام باند خمشی و مقاومت در برابر آب ارائه می‌دهند.

مزایای استفاده از آجر سفال

چند دلیل کلیدی وجود دارد که آجرهای سفال در طول تاریخ باقی مانده اند و تا به امروز به عنوان یک مصالح ساختمانی محسوب می شوند:
دوام: سازه های آجری سفالی می توانند صدها سال کارایی داشته باشند، همانطور که بسیاری از سازه های آجری تاریخی هنوز پابرجا هستند.
مقاومت: از آجرهای سفال می توان برای سازه های باربر بدون نیاز به مصالح اضافی استفاده کرد.
عایق حرارتی و صوتی: آجرهای سفال عایق حرارتی هستند که در طول زمان هزینه های گرمایش را کاهش می دهد. آنها همچنین عایق صوتی نیز محسوب می شوند و صداهای ناشی از عبور از دیوارهای آجری را کاهش می دهند.
فواید زیست محیطی: آجرهای سفالی از عناصری که به راحتی در دسترس هستند ساخته می شوند و می توان آنها را خرد کرده و به زمین بازگرداند. آنها همچنین به دلیل طول عمرشان قابل بازیافت هستند و در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی می کنند.
عملکرد آتش سوزی: آجرهای رسی غیر قابل احتراق هستند و نه باعث آتش سوزی می شوند و نه به گسترش آن کمک می کنند.
ظاهر جذاب: آجرهای سفالی ظاهری عالی دارند که با افزایش سن بهتر می شود. آنها در اکثر سبک های معماری به خوبی کاربرد دارند و می توانند به سادگی اجرا شوند.

آجرهای سفالی چگونه ساخته می شوند؟

آجرهای سفالی از ترکیب خاک رس با آب و سنگدانه ها ساخته می شوند که می تواند ماسه یا انواع گزینه های دیگر باشد. این مخلوط در یک قالب آجری فشرده می شود و در یک کوره تا دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد گرم می شود. در حالی که آجرهای سفالی از طریق روش‌های مختلفی در طول چندین هزار سال استفاده شده‌اند، امروزه در مقیاس صنعتی در کارخانه‌ها تولید می‌شوند و به‌منظور اطمینان از اندازه و استحکام ثابت، درجه‌بندی می‌شوند.

مراحل دیوارچینی با آجر سفالی

در اینجا اصول اولیه برای شروع دیوار چینی با آجر سفال آورده شده است. مطمئن شوید که مواد زیر را دارید:
ماله
چکش
تراز
بیل
آجر
نخ و میخ

1. مواد را آماده کنید

قبل از شروع کار ، بررسی کنید که به چند آجر نیاز دارید. یا بر اساس اندازه آنها تخمین بزنید یا محاسبه کنید. از درج ضخامت ملات که تقریباً 10 میلی متر است غافل نشوید.

2. ملات را مخلوط کنید

با استفاده از یک بیل یا  همزن ملات  روی یک برزنت ، مقدار ملات مورد نیاز خود را با هم مخلوط کنید. پنج قسمت ماسه به یک قسمت سیمان باید ترکیب شود. آن را با آب ترکیب کنید تا مخلوط یک بافت صاف و کرمی پیدا کند.

3. یک پایه ایجاد کنید

برای پایه ای که می خواهید بسازید یک سنگر حفر کنید. باید حداقل 30 سانتی متر عمق و عرض داشته باشد. این را با ملات پر کنید و بررسی کنید که یک پایه محکم و صاف برای دیوار آجری دارید.

4. یک خط ایجاد کنید

با استفاده از ریسمان و مواد دیگر، یک خط مستقیم در جایی که می خواهید این دیوار آجری را بسازید ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید مطمئن شوید که دیوار شما مستقیم ساخته شده است، می توانید بعداً این خط را از روی زمین بلند کنید.

5. ملات را بگذارید

پس از خشک شدن فونداسیون، یک لایه ملات در جایی که رشته در امتداد زمین قرار دارد قرار دهید. این باید کمی نازک‌تر از آجرهایی باشد که می‌گذارید، زیرا وقتی آجرها را روی آن قرار می‌دهید، ملات پخش می‌شود.

6. شروع به چیدن آجر کنید

آجرها را از انتها تا انتها روی ملات قرار دهید و بین هر آجر تقریباً 10 میلی متر ملات قرار دهید تا به عنوان چسبنده عمل کند. صبر کنید تا اینها خشک شوند.

7. آجرهای ردیف دوم را برش دهید

برای ردیف دوم، شما می خواهید آجرها را با نصف آجر جبران کنید. اگر دیوار حلقه نیست، باید برای هر ردیف یکی از آجرها را نصف کنید. با استفاده از چکش ضربه سریعی در وسط آجر بزنید تا به راحتی از وسط نصف شود.

8. بالای دیوار

در بالا، شما می خواهید روش های روکش دیوار آجری را بررسی کنید. ممکن است بخواهید آن را کاشی کنید، یا ممکن است بخواهید از ملات بیشتری برای محکم کردن سقف به دیوار استفاده کنید. یکی از گزینه‌ها، با استفاده از آجرهای عمودی برای ایجاد بافت متفاوت برای بالای دیوار است.
مطالعه کنید  مشخصات بلوک سفالی
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا