بلوک سیمانی

همه چیز در مورد بلوک سیمانی

بلوک سیمانی چیست؟

در این بخش می خواهیم بدانیم بلوک سیمانی چیست. بلوک سیمانی نوعی قطعه پیش ساخته بتنی است که از اختلاط سیمان، شن، ماسه و آب تولید می‌شود. این بلوک‌ها در اشکال، اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند و برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، دیوارهای حائل، دیواره‌های پارکینگ، سقف‌های تیرچه بلوک، کفپوش‌های سبک و مقاوم و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک سیمانی چیست؟

 

انواع بلوک سیمانی چیست؟

در بخش قبل دانستیم که بلوک سیمانی چیست. اما در این بخش می خواهیم با انواع آن آشنا شویم. هماطور که می دانید،بلوک‌های سیمانی به قطعات مکعبی یا مستطیلی گفته می‌شوند که از ترکیب سیمان، ماسه، آب و مواد افزودنی ساخته می‌شوند.

این بلوک‌ها در ساختمان‌سازی برای ساخت دیوارها، سقف‌ها و سایر سازه‌ها کاربرد دارند. انواع بلوک سیمانی از نظر جنس مواد تشکیل‌دهنده به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

بلوک‌های سیمانی سنگین:

این بلوک‌ها از ترکیب سیمان، ماسه و آب ساخته می‌شوند و وزن آنها نسبتاً زیاد است. بلوک‌های سیمانی سنگین برای ساخت دیوارهای باربر و غیرباربر استفاده می‌شوند.

بلوک‌های سیمانی سبک:

این بلوک‌ها از ترکیب سیمان، پوکه معدنی، آب و مواد افزودنی ساخته می‌شوند و وزن آنها نسبتاً کم است. بلوک‌ های سیمانی سبک برای ساخت دیوارهای غیرباربر و همچنین سقف‌ها استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌ های بلوک سیمانی چیست؟

همانطور که در بخش قبل مطالعه کردید، بلوک سیمانی نوعی مصالح ساختمانی است که از ترکیب سیمان، آب، سنگدانه‌های سبک و مواد افزودنی ساخته می‌شود. بلوک‌های سیمانی به دو دسته اصلی سنگین و سبک تقسیم می‌شوند.

مطالعه کنید  فروش انواع بلوک سیمانی ساختمانی

1.وزن : بلوک‌های سیمانی در مقایسه با آجر، وزن کمتری دارند. این ویژگی باعث کاهش بار مرده ساختمان و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.
2.مقاومت فشاری : بلوک‌های سیمانی دارای مقاومت فشاری بالایی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که بلوک‌های سیمانی برای ساخت دیوارهای باربر و غیرباربر مناسب باشند.
3.عایق بودن : بلوک‌های سیمانی عایق خوبی برای حرارت و صوت هستند. این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت زندگی در ساختمان می‌شود.
4.کارپذیری : بلوک‌های سیمانی به راحتی قابل برش، سوراخ‌کاری و حمل و نقل هستند. این ویژگی باعث سهولت در اجرای عملیات ساختمانی می‌شود.
5.دوام و ماندگاری : بلوک‌های سیمانی دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که عمر مفید ساختمان افزایش یابد.

 

مراحل تولید بلوک سیمانی چیست؟

 

مراحل تولید بلوک سیمانی به روش سنتی

در این روش، ابتدا مواد اولیه شامل سیمان، ماسه، آب و افزودنی‌ها در نسبت‌های مشخصی با یکدیگر مخلوط می‌شوند. سپس مخلوط حاصل در قالب‌ های مخصوص بلوک سیمانی ریخته می‌شود. برای اینکه بلوک‌ها دارای مقاومت و استحکام کافی باشند، پس از ریختن مخلوط در قالب، آن‌ها با دستگاه ویبره‌ای لرزش داده می‌شوند. این کار باعث می‌شود که هوای موجود در مخلوط خارج شده و بلوک‌ها به صورت یکپارچه و محکم شکل بگیرند.

 

مراحل تولید بلوک سیمانی به روش پرسی

در این روش، مواد اولیه با یکدیگر مخلوط شده و سپس در دستگاه پرسی ریخته می‌شوند. دستگاه پرسی با اعمال فشار زیادی به مخلوط، آن را به شکل بلوک درمی‌آورد. این روش تولید نسبت به روش سنتی سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

مطالعه کنید  روش تشخیص بلوک سیمانی مرغوب و با کیفیت

 

کاربردهای بلوک سیمانی چیست؟

بلوک‌های سیمانی یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در ساخت دیوارهای باربر و غیرباربر هستند. دیوارهای باربر وظیفه تحمل بارهای وارده از سقف و سایر قسمت‌های ساختمان را بر عهده دارند. دیوارهای غیرباربر بارهای وارده را تحمل نمی‌کنند و تنها به عنوان جداکننده فضاهای مختلف ساختمان استفاده می‌شوند.

بلوک‌های سیمانی سنگین به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند، برای ساخت دیوارهای باربر مناسب هستند. بلوک‌های سیمانی سبک نیز به دلیل وزن سبک‌تری که دارند، برای ساخت دیوارهای غیرباربر گزینه مناسبی هستند.

بلوک‌ سیمان یکی از اصلی‌ترین مصالح مورد استفاده در ساخت سقف‌های تیرچه بلوک هستند. در این نوع سقف، بلوک‌های سیمانی به عنوان قالب برای تیرچه‌های بتنی استفاده می‌شوند. تیرچه‌های بتنی پس از بتن‌ریزی، وزن سقف را تحمل می‌کنند.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا