وزن یونولیت های سقفی

وزن یونولیت های سقفی

کاربرد یونولیت سقفی چیست ؟

یونولیت ها امروزه نقش بسیار ویژه ای در صنایع مختلف خصوصا صنعت ساختمان سازی دارند و به واسطه داشتن ویژگی های منحصر به فردی همچون وزن بسیار کم، مقاومت عالی در برابر رطوبت، عایق صوت و حرارت بودن، مقاومت در برابر فشار و … می توانند باعث کاهش وزن ساختمان ها، صرفه جویی در هزینه ها و مصالح و افزایش سرعت ساخت و ساز شوند. یکی از پرکاربردترین انواع یونولیت ها، یونولیت سقفی است که امروزه در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … استفاده می شود

 

انواع یونولیت ساختمانی

بعد از تولید بلوک های یونولیت مادر و سرد شدن و انبار کردن آنها به وسیله دستگاه های CNC به انواع یونولیت ها دیگر تبدیل می شوند. پلاستوفوم و یونولیت های ساختمان در چند دسته مختلف وجود دارند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشند:
یونولیت دیواری که از رایج ترین یونولیت های ساختمانی بوده و می توانند به شکل فوم دیوار تزئینی، یونولیت دیوارپوش و … استفاده شوند. این یونولیت ها تمام خواص، ویژگی ها و کاربردهای یونولیت اصلی را دارند و می توانند در برابر صدا، رطوبت، باکتری، حشرات، حرارت و … مقاومت بالایی داشته باشند.
یونولیت های فشرده که معمولا دارای دانسیته بسیار بالایی نسبت به سایر یونولیت ها (چگالی ۴۰) هستند و وزن بسیار بیشتری نیز دارند. این یونولیت ها کاربردهای متعددتری در صنایع مختلف دارند و می توانند حتی با عایق های دیگر نیز ترکیب شده و مقاومت بیشتری در برابر عواملی همچون صوت، حرارت، رطوبت و … داشته باشند.
یونولیت سقفی که در قالب بتن در سقف های تیرچه بلوک به کار می روند و معمولا دارای دانسیته ۱۲ هستند.

سایز یونولیت های سقفی

خوشبختانه یونولیت های سقفی و سایر یونولیت ها در هر اندازه و ابعادی که تولید شوند قابل استفاده می باشند و هیچگونه ضایعات و پرتی نخواهند داشت و فقط با چند برش ساده می توان اندازه های آن را تغییر داد و استفاده کرد. اگرچه تولید کننده های یونولیت می توانند بر اساس نیاز و درخواست مشتریان یونولیت هایی با اندازه های سفارشی تولید کنند اما یونولیت های استاندارد سقفی دارای اندازه های مشخصی هستند که به شرح زیر می باشند:
یونولیتی که برای تیرچه فندوله یا بتنی تولید می شود دارای طول ۲ متر، عرض نیم متر و ارتفاع های ۲۰ و ۲۵ سانتی متری خواهد بود.
یونولیت های حفره دار دارای طول ۱۱۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۵ سانتی متر هستند.
یونولیتی که برای تیرچه های کرومیت یا فلزی تولید می شوند دارای طول های مختلف تا ۲ متر، عرض ۶۵ سانتی متری و ارتفاع های ۲۰ و ۲۵ سانتی متری می باشند.
یونولیتی که به عنوان فوم سقفی های پیش تنیده تولید می شود دارای طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۱۵ سانتی متری هستند.

وزن یونولیت های سقفی

برای تعیین وزن یونولیت سقفی فاکتوری به نام چگالی یا دانسیته تعیین کننده خواهد بود و هر چقدر که میزان دانسیته یونولیت ها بیشتر باشد وزن آنها نیز بیشتر خواهد شد. چگالی در اصل به معنی وزن در واحد حجم است. یونولیت های سقفی دارای وزن های مختلفی هستند و پر مصرف ترین یونولیت های سقفی دارای وزنی ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرمی هستند.
قیمت انواع یونولیت ها تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی قرار دارد و نمی توان به صورت دقیق و مشخص نرخی برای آنها عنوان کرد. از مهم ترین فاکتورهای موثر در قیمت یونولیت های سقفی می توان به موارد مختلفی همچون برند و شرکت سازنده، میزان جذب رطوبت، میزان مقاومت در برابر آتش، میزان دانسیته یونولیت، متراژ مورد استفاده، هزینه های حمل و نقل و نصب، مواد اولیه مصرفی، سایز و ابعاد استاندارد، ترکیب ضایعات در بلوک فوم، میزان ضریب انتقال حرارت، میزان مقاومت در برابر سر و صدا و … اشاره کرد.
مطالعه کنید  تعریف بلوک سیمانی چیست؟
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا