یونولیت سقفی | ویژگی و کاربرد

یونولیت سقفی چیست؟

یونولیت نوعی پلیمر است که از ماده مونومر استایرن بنزنی تولید می شود. از مهم ترین خواص آن عایق صوتی و حرارتی می باشد به طوری که اگر یونولیت در معرض بخار قرار بگیرد، منبسط شده و حجم آن تا ۴۰ برابر بزرگ می شود. همچنین این محصول خاصیت ضربه پذیری نیز دارد و برای مقاومت یونولیت در برابر آتش، افزودنی هایی در حین تولید به آن اضافه می شود. امروزه می توان برای سبک تر و مقاوم تر شدن سازه، از سقف تیرچه یونولیت استفاده کرد.

 

ضریب انتقال حرارت یونولیت

میزان عایق بودن یونولیت ها از طریق ضریب انتقال حرارت سنجیده می شود. هر چه ضریب انتقال کمتر باشد، میزان جلوگیری از انتقال حرارت بیشتر می شود. بهترین نوع یونولیت دارای ضریب انتقال حرارت w/m2k 0.037 است که تا ۷۰% سازه های ساختمانی را عایق می نماید. چگالی یونولیت رابطه مستقیمی با عایق بودن آن دارد؛ به همین علت از یونولیت با چگالی بالا، جهت عایق بندی سردخانه های صنعتی و زیر صفر استفاده می شود.

 

مزایای یونولیت سقف

یونولیت ها دارای مزیت های زیر می باشند:

۱۰ بلوک سفالی معادل ۱ یونولیت در سقف می باشند.
کاهش مصرف بتن و تیرچه
نیاز نداشتن به رابیتس کاری
چسبندگی خوب به خاک و گچ
صرفه جویی در مصرف آب و قالب بندی
جلوگیری از نفوذ گرما، سرما، رطوبت و صدا
سبک تر شدن وزن سازه
مقاومت بالای یونولیت نوع EPS در برابر آتش
کاهش مصرف فولاد
صرفه جویی در هزینه
افزایش سرعت نصب سقف

 

مطالعه کنید  فروش و خوصیت یونولیت سقفی

کاربردهای یونولیت

معمولا فوم های سقفی به عنوان عایق های حرارتی، در ساخت سقف، بسته بندی وسایل، تونل انجماد، به علت خاصیت فسادناپذیری برای نگهداری مواد غذایی در سردخانه ها و صنایع دارویی، به عنوان محافظ بارهای شکستنی و غیره کاربرد دارند.

 

میزان یونولیت سقفی مورد نیاز

هر متر مربع از سقف، ۰.۶۸ یونولیت سقفی نیاز است. برای مثال سقف ۲۰۰ متر مربع، ۱۳۶ عدد یونولیت ۲۰۰*۵۰ سانتی متری نیاز است.

 

مراحل نصب یونولیت سقف

با قرار گرفتن تیرچه بین تیرهای اصلی، یونولیت ها را بین تیرچه قرار می دهند. پس از چینش کامل بلوک های فومی، میلگردهای مش توری روی بلوک ها به طور کامل می پوشانند. در مرحله بعد عملیات بتن ریزی آغاز می شود. بتن باید به طور کامل تمام یونولیت ها را بپوشاند.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا