آجر سفالی در ساختمان سازی

فهرست مطالب

آجر سفالی و اهمیت استفاده از آن در ساختمان سازی؟

آجر سفالی یکی از مصالح بسیار پرکاربرد در ساختمان سازی است که معمولاً برای دیوار چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته کیفیت و دوام آجرهای سفالی اهمیت بسیار زیادی داشت. زیرا دیوارهایی که با آجر ساخته می‌شدند، نقش باربر داشتند و باید وزن بسیار سنگینی را تحمل می‌کردند. اما امروزه دیگر از دیوارها به عنوان باربر استفاده نمی‌شود. بلکه تنها نقش جداکننده فضا دارند. امروزه بیشتر وزن ساختمان به فونداسیون و زمین منتقل می‌شود. به همین دلیل وزن ساختمان بر روی دیوارها نیست. بنابراین دیگر نیازی نیست همانند گذشته آجرهایی بسیار باکیفیت و سنگین تولید شود. از این رو آجرهای سفالی امروزی بسیار سبک‌تر از آجرهای قدیمی تولید می‌شوند.

 

ویژگی‌های آجر سفالی با کیفیت

ارزان بودن قیمت آجر سفالی نباید شما را به خرید یک مصالح بی‌کیفیت قانع کند. همان‌طور که اشاره کردیم این آجرها در نهایت دقت و ظرافت تولید می‌شوند. به همین دلیل کیفیت بالایی دارند.

احتمالاً با خود می‌گویید چگونه با کیفیت بودن آجرهای سفالی را تشخیص دهیم؟ برای آن که بدانید آجری که خریداری می‌کنید کیفیت بالایی دارد باید مواردی را قبل از خرید در نظر بگیرید. اولین موردی که کیفیت یک آجر را تعیین می‌کند، سفت بودن آن است. برای این کار ناخن خود را بر روی اجر بکشید. در صورتی که جای ناخن بر روی آجر نیوفتاد، نشانه با کیفیت بودن آن است.

از دیگر نکات تشخیص آجر سفالی با کیفیت می‌توان به یک دست بودن رنگ آجر در تمامی نقاط آن، مقاوم بودن در برابر حرارت و آتش‌سوزی و دارا بودن سطحی توپر و بدون حفره اشاره کرد. رنگ آجر سفالی با کیفیت باید زرد یکدست باشد. در صورتی که آجر به رنگ قرمز کم‌رنگ بود، نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن متریال به کار رفته در آن است.

مطالعه کنید  فروش و بهترین روش تمیز کردن شیرآلات

شیوه‌های ساخت آجر سفالی

آجرهای سفالی به صورت کلی به دو شیوه پرسی و اکسترودی تولید می‌شوند. در روش پرسی آجر از طریق فشرده شدن خاک رس درون قالب تهیه می‌شود. معمولاً تنها آجر سفالی قرمز به این روش و به صورت تمام اتوماتیک تولید می‌شود. در روش اکسترودی سوراخ‌هایی درون آجر تعبیه می‌شود که به کاهش نفوذ سرما کمک بسیار زیادی می‌کند. آجرهایی که به این روش تولید می‌شوند به لحاظ قیمت و متریال به کار رفته در آن به صرفه‌تر هستند. تعداد سوراخ‌هایی که به وسیله این روش در آجرها تعبیه می‌شود به ابعاد آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال آجرهای سفالی در ابعاد 55/ دارای 3 سوراخ و آجرهای 7 سانتی دارای 4 سوراخ هستند. در حقیقت بسته به ابعاد آجرها، سوراخ‌ها 60 درصد از سطح آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

 

مزایای استفاده از آجرهای سفالی در ساختمان سازی

استفاده از آجرهای سفالی علاوه بر سبک و ارزان قیمت بودن آن‌ها دارای مزایای بسیار دیگری نیز هستند. از مزایای استفاده از این مصالح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش 60-50% مصرف ملات سیمان در استفاده از تیغه سفالی نسبت به آجر لفتون
افزایش سرعت عمل کارگرها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه کارگر (هر یک آجر سفالی معادل 3-2 آجر لفتون است)
عایق حرارتی مناسب به دلیل دارا بودن سوراخ‌هایی بر روی سطح آن‌ها
عایق صدا (سوراخ‌های موجود بر روی آجرهای سفالی به عنوان موانع آکوستیکی ایفای نقش می‌کنند)

 

فروش آنلاین آجر سفالی

در گذشته تنها می‌توانستید به صورت حضوری مصالح مورد نیاز را خریداری کنید. اما امروزه با توسعه اینترنت و کسب و کارهای دیجیتالی مراکز فروش آجر سفالی بسیاری وجود دارند که به صورت آنلاین و اینترنتی نیز فعالیت می‌کنند. شما علاوه بر خرید حضوری در صورتی که زمان کافی برای مراجعه ندارید می‌توانید از مراکز فروش آنلاین آجر سفالی خرید خود را انجام دهید. اما هنگام خرید اینترنتی از معتبر بودن و کیفیت محصولات سایت اطمینان حاصل کنید.

مطالعه کنید  بلوک چیست و چه کاربردی دارد؟
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا