فورش بلوک سیمانی

قیمت انواع بلوک سیمانی در گیلان

فهرست مطالب

انواع بلوک های ساختمانی کدامند؟

همانطور که می دانید انواع بلوک های ساختمانی زیاد می باشد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

 

بلوک سیمانی

تولید بلوک سیمانی معمولا از سیمان و سنگدانه ها با الگوی اختلاط مشخص و با توجه به اینکه با چه مشخصات فنی ای می خواهیم، تولید شده است. در این صورت جهت ساختمان سازی خود که تمایل دارید این بلوک ها را بکار ببرید لازم است با انواع بلوک آشنا شوید تا بتوانید مقرون به صرفه ترین مصالح را با توجه به نیاز خود داشته باشید. بلوک سیمانی خود دارای انواع متنوعی به شرح زیر می باشد:

 

بلوک لیکا

این نوع بلوک از تلفیق آب و سیمان با سنگدانه های کم وزن (سبکدانه) تولید شده است. جهت کاهش وزن بلوک لیکا از رس منبسط شونده(پوکه لیکا) که هوای زیادی درون آن است استفاده می شود. چگالی خشک این بلوک می تواند بین ۹۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد. همچنین حداقل مقاومت فشاری استاندارد این بلوک حداقل ۲.۵ مگاپاسکال باید باشد. می توان از بلوک لیکا به منزله عایق هم استفاده کرد.

 

بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی که چگالی خشک آن ها بین ۹۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است بلوک سیمانی سبک گفته می شود. اقسام بلوک سیمانی سبک مطابق چگالی آن ها در چند گروه بلوک سیمانی رده D3، D4، D5 و D6 طبقه بندی می شوند.

 

بلوک های سفالی

یکی دیگر از انواع بلوک های ساختمانی، بلوک سفالی می باشد. وزن این محصول در قیاس با مدل سیمانی کمتر است. بلوک سفالی در سقف های تیرچه و یا جهت اجرای دیوار چینی کارایی دارد. این متریال مزایای خاصی دارد که می توان سبک بودن آن در را نام برد. اما این مصالح مقاومت فشاری پایینی دارد که موجب فزایش پرت مصالح می شود و همچنین این مصالح عایق نیستند.

مطالعه کنید  استاندارد بلوک سیمانی

 

بلوک های گچی

این بلوک های را می توان از دیگر بلوک های کاربردی در صنعت ساخت و ساز دانست. این گروه از بلوک ها همانطور که از نامشان مشخص است با بکارگیری از گچ تولید شده اند. این فرم به آنها این امکان را داده تا وزنی کم داشته باشند.
مسئله حائز اهمیت در خصوص با بلوک های گچی، قالب خاص آن ها می باشد. به نوعی که شامل کام و زبانه می باشند. همچنین دارای ابعاد بزرگتری نسبت به سایر مصالح هستند که این مسئله سبب می شود تا اجرای آن ها راحت تر و سریع تر باشد.

 

لیپر

لیپر یکی دیگر از انواع بلوک های ساختمانی است که از پرلیت و سبکدانه های معدنی تولید می شود. از عمده ترین خصوصیات این مدل بلوک می توان عایق صوتی و حرارتی بودن آن ها را نام برد. از مزیت این نوع بلوک می توان به ممانعت از آتش سوزی و استقامت زیاد آن در آتش سوزی ها اشاره نمود. این گونه بلوک ها قابلیت کار پذیری و برش را هم دارند.

 

مزایای بکارگیری انواع بلوک های ساختمانی

صرفه جویی در استفاده از مصالح و مواد اولیه
زمان اجرا
حمل و جابه جایی راحت
عایق بودن نسبی گرمایشی و صوتی
راحتی و سهولت در مهار نمودن لرزه ای دیوار
سبک سازی در ساخت و ساز
میان تهی و کم وزن بودن بلوک در قیاس با آجر

 

قیمت انواع بلوک های ساختمانی

انواع بلوک های ساختمانی با ملاحظه به خصوصیاتی که دارند و مواد اولیه ای که در آنها استفاده شده است دارای قیمت های متمایزی هستند. بایستی با ملاحظه به بودجه و ابعاد مورد نظر بلوک ها خریداری شوند. همواره بلوک های سیمانی در قیاس با بلوک های سفالی قیمت بیشتری داشته و حتی استفاده بیشتری هم دارد زیرا در مجموع بلوک سیمانی به صرفه تر و با کیفیت تر است.

مطالعه کنید  ۶ تفاوت آجر معمولی با آجر نما
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا