برسی کامل بلوک سبک

قیمت بلوک و برسی کامل بلوک سبک

فهرست مطالب

برسی کامل بلوک سبک

به صراحت می‌توان گفت که امروزه بلوک سبک یکی از پرکاربرد‌ترین مصالح ساختمانی نوین، در دیوار‌چینی است. این مصالح ساختمانی کم وزن، با استفاده از تکنولوژی روز تولید شده و به مرور توانسته جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی سنتی شود. مزیت‌های بلوک سبک نسبت به بلو‌ک‌های قدیمی باعث شده محبوبیت آن روز به روز افزوده شود و سازندگان بیشتری به سراغ آن بروند. علت اصلی موثر بر قیمت این نوع بلوک ها مصالح به کار رفته در ساخت آنها می باشد.

 

بلوک سبک چیست؟

همانطور که در ابتدا ذکر شد، بلوک‌های سبک، بلوک‌های متخلخلی هستند که در شرایط دمایی وفشار تولید می‌شوند. در یک تعریف دیگر از آن می‌توان گفت که از ترکیب آب با ماسه ریزدانه، سیمان و پوکه‌های معدنی تولید می‌شوند.این ترکیبات با تغییر نوع بلوک، تغییر خواهند کرد. اما وجود حباب‌های هوا در بافت این نوع بلوک‌ها ثابت و جزئی از بافت آن هستند. این بلوک‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم. بلوک‌های سبک کاربرد‌های زیادی دارند. از این بلوک‌ها در کف سازی ساختمان ها به صورت فوم بتن و هم‌چنین به ععنوان جایگزینی برای آجر در ساخت و ساز استفاده می‌شود.بلوک

 

ابعاد بلوک سبک

به طور کلی بلوک‌های سیمانی را بنا به درخواست مشتری به اندازه‌های گوناگون می‌توان تولید کرد، اما، استاندارد ابعاد بلوک‌ سیمانی به صورت زیر است.

۲۰ * ۳۰ * ۴۰
۲۰ * ۲۰ * ۴۰
۱۰ * ۲۰ * ۴۰

 

بلوک سیمانی سبک لیپر

بلوک‌های سبک تولید شده با گرانول‌های پرلیت صنعتی و پوکه اسکوریا از انواع پرکاربرد بلوک‌های سبک سیمانی هستند. از بلوک لیپر در دیوارهای غیر سازه ای مانند دیوارهای محیطی، تیغه های جداکننده واحد، تیغه های داخلی و … استفاده می‌شوند. دانه صنعتی مورد استفاده در بلوک سیمانی سبک لیپر پرلیت است که هشتمین ماده عایق در جهان می‌باشد. بلوک‌های لیپر در دو نوع معمولی و سوپر لیپر تولید می‌شوند که به صورت دوجداره در عرض های ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰ سانتی متر و از نوع سوپرلیپر سه جداره در عرض‌های ۱۰ و ۱۴ سانتی‌متر می‌باشند.

مطالعه کنید  استاندارد بلوک سیمانی

 

بلوک سبک فوم دار

این نوع بلوک معمولا از بتن کف یا کف فوم ساخته می‌شود. ماده‌ی فوم بتن ترکیبی از سیمان، پوکه‌ی معدنی، ماسه بادی نرم، فوم کفی و آب است. این بلوک به دلیل تخلخل در ساختار آن بسیار سبک است و وجود فوم در مرکز آن به عنوان عایق و ضد زلزله عمل می‌کند. عملکرد این نوع بلوک مانند یک خازن حرارتی است که مانع از انتقال گرما و سرما به درون و بیرون ساختمان می‌شود.این بلوک‌ها به دلیل عایق بودن، برای صرفه جویی در مصرف انرژی یک گزینه‌ی کاملا مناسب هستند.

 

بلوک سبک هبلکس

هبلکس نوعی بتن متخلخل است. بلوک هبلکس از انواع بلوک ساختمانی سبک بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد و به مورد استفاده در زمینه عایق حرارتی و صوتی نیز شناخته شده و مطرح است. سیم‌کشی از داخل هبلکس به راحتی انجام می شود و با استفاده از آن‌ها کار ساختمانی تا حد زیادی تسهیل می‌شود.

 

مزایای هبلکس

از ویژگی های بلوک‌های سبک هبلکس یا بلوک ACC، می‌توان به وزن سبک آنها اشاره کرد. وزن این بلوک‌ها بر متر مکعب محاسبه می‌شود و استفاده از این بلوک‌ها باعث کاهش مصرف فولاد می شود. بلوک سبک هبلکس قابل برش است. همانطور که قبلا ذکر شد این بلوک ها عایق‌های خوبی برای گرما و صدا هستند. این ویژگی باعث کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش در ساختمان می شود. این بلوک‌ها در انتقال گرما و آتش بسیار کند هستند و این ویژگی سبب شده تا از گسترش آتش جلوگیری شود.

 

بلوک سبک صنعتی (لیکا)

بلوک صنعتی، از انواع بلوک سقفی سبک برای سازه است که از ترکیب دانه سبک، سیمان و آب تشکیل شده است. عدم استفاده از دانه های سنگی بتن باعث سبکی وزن چنین بلوک هایی شده است. وزن این بلوک‌ها به طور کلی کمتر از هزار و صد کیلوگرم بر متر مکعب است. بلوک صنعتی سبک، به بلوک لیکا نیز معروف است.

مطالعه کنید  تشخیص بلوک سیمانی خوب

از این بلوک ها برای ساخت دیوارهای خارجی، نما، پارتیشن و سقف های بتنی سبک استفاده می شود.لیکا‌ها خاصیت ضد حریق دارند و به عنوان عایق نیز استفاده می شوند. این بلوک سبک ساختمانی در دو نوع: دیوارهای پیرامونی و تیغه‌ای تولید می‌شوند که از آن برای انواع مختلف دیوارها از جمله: دیوارهای پوشش خارجی، عایق، دو جداره، ضدآتش و همچنین برای سقف‌های سبک بتنی استفاده می‌شود.

 

بلوک گازی

بلوک گازی، از بتن سبک است که از مواد پایه سیمان و آهک ساخته شده است. وزن سبک این گونه بتن‌ها باعث شده است که از آنها برای کم کردن وزن سازه استفاده شود. علاوه بر این، از آنجایی که چنین بلوک‌هایی عایق خوبی محسوب می شوند، می‌توان از آنها برای کاهش هزینه‌های انرژی نیز استفاده کرد. چنین بلوک‌هایی در برابر آتش نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. برای حفظ استحکام بلوک‌های گاز سبک، از چسب و برخی مواد تقویت کننده در ساخت آنها استفاده می‌کنند که باعث حفظ استحکام پایه آن می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بلوک‌ها قابلیت بازیافت بودن آنهاست.

 

بلوک سه‌ جداره

بلوک‌های سه جداره نوعی از بلوک‌های سبک است که به جای دو دیواره داخلی و خارجی، سه جداره دارد. این جدار جدید در بین دو جدار داخلی و خارجی قرار گرفته و سبب کاربردی‌تر شدن این بلوک می‌شود. از بلوک‌های سه جداره سبک وزن در ساخت دیوارهای خارجی و گاهی داخلی استفاده می‌شود. در تولید این نوع بلک‌ها، براساس نوع مواد اولیه، به دو گروه: بلوک‍‌های سه جداره با پوکه صنعتی و بلوک‌های سه جداره با پوکه معدنی تقسیم می‌شوند که بلوک سه جداره سبک از دسته‌ی صنعتی هستند.

مطالعه کنید  انواع گچ ساختمانی

 

استفاده از بلوک سبک در چه مواردی بهتر است؟

استفاده از بلوک سبک ساختمانی به طور کلی در مواردی که لازم است وزن سازه کم باشد، توصیه می‌شود. همچنین با پیشرفت علم و صعنت در این زمینه، امروز استفاده از بلوک سبک هم از جهت استحکام بخشیدن به سازه و هم از جهت بالا بردن سرعت ساخت پروژه توصیه می‌شود.

 

کاربرد این بلوک‌ها در ساختمان سازی

امروزه استفاده از بلوک سبک در ساختمان سازی بسیار رایج شده. برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

دیوارچینی ( دیوارهای غیرباربر )
پر کردن کف سازه
ساختن سقف
ایجاد شیب در بخش‌های مختلف سازه

بهترین گزینه‌ی انتخاب بلوک سبک کدام است؟

در میان انواع گوناگون بلوک‌های سبک، به جرئت می‌توان گفت که بلوک هبلکس از مزیت‌های قابل توجهی نسبت به سایر بلوک‌ها برخوردار است. اگر قصد اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی یا حتی دیوارچینی ساده‌ی ساختمان خود را دارید، بلوک هبلکس عاقلانه‌ترین انتخاب است که می‌تواند ایمنی ساختمان، صرفه جویی در هزینه، مصرف بهینه‌ی انرژی و وفاداری به قوانین محیط زیست را برای شما به همراه داشته باشد.

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا