بلوک سیمانی لیکا

لیست قیمت بلوک سیمانی لیکا گیلان

فهرست مطالب

بلوک لیکا چیست؟

لیکا، نام دیگر پوکه صنعتی است.بلوک لیکا هم نوعی بلوک سبک ساختمانی ساخته شده از دانه های لیکا یا همان پوکه صنعتی می باشد. بلوک لیکا، شباهت های زیادی به بلوک پوکه معدنی دارد و اساسا، دانه های لیکا برای جایگزینی دانه های پوکه معدنی طبیعی طراحی و ساخته شده اند.به همین خاطر دارای ویژگی های مشترکی هستند و البته تفاوت های مهمی که باعث می شود یکی از آنها بر دیگری برتری داشته باشد.

 

روش ساخت بلوک لیکا

قبل از اینکه به معرفی روش تولید بلوک لیکا بپردازیم، باید در خصوص ساخت دانه های پوکه صنعتی صحبت کنیم. این دانه ها از خاک رس منبسط شده و تحت شرایط دمایی بالا تولید می شوند. به این صورت یک بافت درونی سخت و محکم و متخلخل در داخل دارند و یک لایه متخلخل دیگر از بیرون که رنگ آن نسبت به ساختار درونی، روشن تر است.

دانه های پوکه صنعتی، اغلب گرد هستند و همان طور که گفتیم به عنوان یک جایگزین برای پوکه معدنی مورد استفاده قرار می گیرند. از این دانه ها در تولید بلوک لیکا استفاده می شود. ترکیب مواد اولیه برای تولید بلوک لیکا عبارتند از: دانه های لیکا + سیمان + آب است. همچنین در این ترکیب، برای پر کردن بخش های خالی بین دانه های پوکه صنعتی، از ماسه سنگ نیز استفاده می شود که همین موضوع باعث می شود وزن بلوک به شدت افزایش یابد.

 

ویژگی های بلوک لیکا

بلوک لیکا در سایزها و ابعاد مختلفی ساخته می شود. از کوچکترین سایز با دو جداره تا بزرگ ترین سایز با 8 جداره که همگی برای دیوارچینی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با توجه به نوع دیوار و فضایی که در آن دیوارکشی انجام می شود، انتخاب ضخامت بلوک ها نیز متفاوت خواهد بود.

مطالعه کنید  روش تشخیص بلوک سیمانی مرغوب و با کیفیت

 

مزایا و معایب بلوک لیکا

 

مزایای بلوک لیکا

1.سبک بودن: بلوک لیکا جزء دسته بلوک های سبک ساختمانی است که کار ساخت و ساز را آسان تر می کند و سرعت اجرای آن را بالا می برد. ضمن اینکه هزینه های حمل و نقل را نیز کاهش می دهد.
2.کم بودن نرخ فشردگی و عدم ایجاد ترک در آن: نرخ فشردگی در بلوک های ساختمانی به این معنا است که به مرور زمان، مصالح فضای خالی مابین را از دست می دهند و با پر شدن آن فضا، احتمال ترک خوردن و آسیب پذیر بودن بلوک ها بالا می رود. اما بلوک لیکا نرخ فشردگی پایینی دارد.
3.دوستدار محیط زیست: مواد اولیه ای که در تولید لیکا مورد استفاده قرار می گیرد، همگی دوستدار محیط زیست بوده و بعد از تخریب نیز آسیبی به آن نمی رساند.
4.عایق بودن: بلوک لیکا، هم در برابر انتقال دما و صو تعایق بندی ایجاد می کند و هم در برابر حریق و آتش سوزی.
5.قابلیت شیار زنی: بلوک های لیکا قابلیت شیار زنی دارد و می توان حتی پس از اجرای دیوار، تاسیسات را درون دیوار به کمک این بلوک ها جای داد. شیار زدن داخل بلوک لیکا توسط دستگاه مخصوص شیارزن انجام می شود.

 

معایب بلوک لیکا

1.عدم مقاومت در برابر ضربه: بلوک های لیکا در برابر ضربه مقاوم نیستند و به سادگی لب پر می شوند. به همین جهت، حمل و نقل آنها، تخلیه بار و همچنین دیوارچینی با آنها به حساسیت و دقت زیادی نیاز دارد. این موضوع باعث می شود این بلوک ها، پرتی زیادی داشته باشند.
2.نیاز به گچ و خاک: برای نازک کاری دیوار ساخته شده با بلوک لیکا، نیاز به اجرای یک لایه گچ و خاک می باشد که در واقع باعث می شود مصالح زیادی به کار برود.
3.قیمت بالا: یکی از معایب بلوک لیکا که باعث می شود دیگر انواع بلوک نسبت به آن برتری داشته باشند، قیمت بالای آن است. دلیل قیمت بالای بلوک لیکا، گران بودن دانه های پوکه صنعتی مورد استفاده در تولید آنهاست. به همین دلیل، استفاده از انواع بلوک سبک وزن با قیمت مناسب تر و اقتصادی تر، (مانند بلوک سبک پوکه معدنی) به آن ارجحیت دارد.

مطالعه کنید  بلوک سیمانی تو خالی چیست؟

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا