بلوک پوکه ای

مزایا و معایب بلوک پوکه

چرا گفته می شود بلوک پوکه

قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب بلوک پوکه بپردازیم، خوب است با یکی از ویژگی های بسیار جالب آن که کمتر از آن صحبت می شود، بپردازیم.بلوک پوکه سازگار با محیط زیست است یا بلوک پوکه حامی محیط زیست است، به این معنی است که بلوک پوکه ساخته شده از مواد طبیعی می باشد و به سادگی قابل بازگشت به طبیعت است. اساسا، هر ماده ای که بعد از پایان عمر خود، بتواند به چرخه طبیعت بازگردد و به ماده اولیه خود تبدیل شود، حامی محیط زیست یا سازگار با محیط زیست محسوب می شود.

بگذارید با یک مثال ساده توضیح دهیم. در بین محصولات خانگی که همه به خوبی با آنها آشنایی داریم، ظروف سفالی جز دسته محصولات سازگار با محیط زیست و ظروف پلاستکی، جز دسته محصولات ناسازگار با محیط زیست محسوب می شوند (یا بهتر بگوییم که ظروف پلاستیکی، محصولات مخرب محیط زیست می باشند).

ظروف سفالی در نهایت قابلیت تبدیل شدن به خاک و بازگشت به طبیعت را دارد اما ظروف پلاستیکی، در نهایت یک زباله زیستی را ایجاد می نماید. درباره بلوک ها نیز به همین صورت است. برخی از انواع مواد و مصالح ساختمانی مانند بلوک پوکه ای، سازگار با محیط زیست هستند و برخی دیگر در نهایت به زباله های ساختمانی تبدیل خواهند شد. مواد اولیه در ایجاد این ویژگی، نقش اصلی را دارد.

 

مواد اولیه سازنده بلوک پوکه:

 

1.آب
2.سیمان
3.پوکه معدنی

 

مزایا و معایب بلوک پوکه

بلوک پوکه معدنی از متریال بسیار ساده و طبیعی ساخته می شود. اینکه متریال اصلی و شکل تولید بلوک های سبک پوکه ای، تا این حد ساده است، یک امتیاز محسوب می شود. زیرا با یک ملات بتنی بسیار مقاوم روبرو هستیم که در عین حال، کاملا سبک و کاربردی می باشد. دلیل مقاومت بالا و وزن کم بلوک های سبک بتنی، پوکه معدنی است. ویژگی های منحصر به فرد پوکه باعث ایجاد مزایای بسیار زیادی در بلوک های تولیدی می شوند.

مطالعه کنید  پودر سنگ و 9 کاربرد اصلی آن

 

مزایای بلوک پوکه ای:

وزن کم:وزن مخصوص دانه های پوکه معدنی در ابعاد و دانه بندی های مختلف، بسیار پایین است.

استحکام بالا:شرایط تشکیل سنگ پوکه در دمای آتشفشانی، باعث شده تا کاملا مقاوم و مستحکم باشد.

عدم تاثیرپذیری در محیط های شیمیایی و اسیدی:پوکه معدنی یک سنگ طبیعی از دل آتشفشان است و به همین دلیل تحت تاثیر مواد شیمیایی و اسیدی قرار نمی گیرد و این ویژگی در بلوک های آن نیز وجود دارد. بنابراین می توان از بلوک های پوکه ای در هر محیطی برای ساخت و ساز استفاده کرد.

عایق صدا و رطوبت:دانه های متخلخل پوکه معدنی باعث می شوند بلوک های سبک سیمانی ساختاری اسفنجی پیدا کنند و لایه های هوا در آن، از انتقال صوت و دما جلوگیری می نماید.

ضد حریق:بلوک های پوکه ای قابلیت تحمل دمای بسیار بالا را دارند و در زمان آتش سوزی و حریق ساختمان، مدت زمان بیشتری را در مقایسه با دیگر بلوک ها، مقاومت می کنند.

کارپذیری مناسب:منظور از کارپذیری، اجرای عملیات برش زنی، سوراخ کار و مته کاری و… است که در زمان لوله کشی و اجرای تاسیسات در ساختمان، بسیار کاربردی می باشد.

قیمت ارزان:طبیعی بودن متریال تشکیل دهنده بلوک پوکه ای، باعث شده تا قیمت آن در کشور ما بسیار پایین باشد. در واقع با وجود کیفیتی بالا، قیمت آن ارزان است.

 

معایب بلوک پوکه ای:

شکنندگی و آسیب پذیری در مقابل ضربه و سقوط از ارتفاع

عدم استحکام کافی در شرایط رطوبت و در مقابل نفوذ آب

مطالعه کنید  قیمت انواع بلوک سیمانی در گیلان

عدم دوام و استقامت کافی در ارتفاع بیش از 3 متر

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا