معرفی انواع تیپ سیمان

معرفی و فروش انواع تیپ سیمان

تیپ سیمان چیست؟

سیمان یک ترکیب پودر شده و نرم از رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی است. ترکیب سیمان با آب یک چسب فوق العاده قوی برای اتصال انواع مصالح ساختمانی ایجاد می کند. از سوی دیگر، در تولید بلوک های سفت و منسجم نیز باید از سیمان استفاده شود. بنابراین به نظر می رسد بدون وجود سیمان، پیشرفت در ساخت و ساز یک ساختمان رخ ندهد. سیمان در تیپ های مختلف تولید می شود. انواع تیپ سیمان ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، بدون توجه به اقلیم آب و هوایی یک منطقه نمی توان از هر نوع سیمانی استفاده نمود. بنابراین بهترین نوع سیمان، تیپ سیمانی است که با اقلیم آب و هوایی یک منطقه متناسب باشد.

انواع سیمان از تیپ ۱ تا تیپ ۵ تقسیم بندی می شوند. بخش مهمی از تفاوت انواع تیپ سیمان با یکدیگر بر اساس زودگیر یا زودسخت بودن و میزان حرارتی است که به هنگام ترکیب آزاد می سازند. تقسیم بندی اصلی سیمان بر اساس نوع مواد اولیه آن به شکل پرتلند و غیرپرتلند خواهد بود. خط تولید سیمان پرتلند و تجهیزات مورد نیاز برای تولید انواع سیمان کاملا یکسان هستند. دلیل عمده ای که باعث تفاوت انواع تیپ سیمان می گردد، نوع مواد اولیه و درجه حرارت کوره در زمان تولید است. برای تولید سیمان پرتلند معمولی دمای کوره در حدود 1500 درجه خواهد بود.

 

سیمان‌ غیرپرتلند

سیمان غیرپرتلند را می توان نوعی سیمان پلیمری دانست. البته در گذشته برای ساخت سیمان غیرپرتلند از موادی مانند آهک، قیر، گچ و مانند آن ها استفاده می شده است. انواع سیمان غیرپرتلند در دو نوع آلومینیومی و منبسط شونده ساخته می شوند. ترکیب اصلی انواع سیمان غیرپرتلند شامل موادی مانند سیمان معمولی، گچ بوکسایت و مواد آهک دار است. در هر حال، سیمان غیرپرتلند که به صورت پلیمری تولید می شود، بسیار گران تر از سیمان پرتلند است. به همین دلیل با اینکه خواص و کاربردهای گسترده ای از خود نشان داده، اما محبوبیت و گستردگی استفاده از آن هنوز از سیمان پرتلند کمتر است.

مطالعه کنید  قیمت بلوک و برسی کامل بلوک سبک

 

سیمان پرتلند

سیمان پرتلند که همان سیمان رایج برای ساخت و ساز است، سیمانی است که اولین بار در سال 1995 کشف شد. پرتلند نام جزیره ای بود که اولین سیمان در آن جا تهیه و به کار برده شد. سیمان پرتلند از ترکیب رس، سیلیس، آهک و مواد معدنی تولید می شود. انواع تیپ سیمان پرتلند در 5 گروه تقسیم بندی می گردند. در واقع سیمان پرتلند بر اساس ویژگی هایی مانند: کم حرارت بودن، زود سخت شدن، ضد سولفات بودن و اصلاح شدگی شناخته می شوند. رایج ترین نوع سیمان پرتلند یعنی سیمان تیپ یک، همان سیمان معمولی است که در ساخت و ساز به کار می رود. سیمان های دیگر در مواقعی مانند بتن ریزی ساختمان یا مواقعی که زمان سخت شدن آن اهمیت دارد، به کار می روند.

 

انواع تیپ سیمان کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

1.سیمان پرتلند معمولی به عنوان سیمان تیپ ۱

2.سیمان پرتلند اصلاح شده به عنوان سیمان تیپ ۲

3.سیمان پرتلند زود سخت شونده به عنوان سیمان تیپ ۳

4.سیمان پرتلند با حرارت کم به عنوان سیمان تیپ ۴

5.سیمان پرتلند ضد سولفات بانوان سیمان تیپ ۵

 

قیمت انواع تیپ سیمان چگونه تعیین می شود؟

انواع تیپ سیمان دارای قیمت های متفاوتی هستند. قیمت تیپ سیمان از هر نوع، بر اساس کیفیت و مقاومت آن تعیین می گردد. برای مثال، سیمان تیپ یک که معمولی ترین نوع تیپ سیمان است، قیمتی کمتر از انواع تیپ سیمان های دیگر دارد. این در حالی است که برای خرید سیمان تیپ 5 هزینه بیشتری باید پرداخت شود. البته کیفیت سیمان کارخانه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. نکته دیگری که بر قیمت سیمان تاثیرگذار است، برند تولید کننده انواع تیپ سیمان خواهد بود. کارخانه های متعددی وجود دارند که در زمینه تولید انواع تیپ سیمان فعال هستند. برای خرید انواع تیپ سیمان می توان به صورت اینترنتی و حضوری اقدام نمود. در نظر داشته باشید که قیمت سیمان کارخانه نسبت به سیمان با واسطه کمتر خواهد بود.

مطالعه کنید  ویژگی های شیر توالت مناسب
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا