منظور از بلوک سیمانی چیست؟

بلوک سیمانی |منظور از بلوک سیمانی چیست؟

فهرست مطالب

منظور از بلوک سیمانی چیست؟

به طور کلی بلوک سیمانی از قبیل قطعه‌های ساختمانی است که به صورت پیش ساخته در بازار موجود هستند. این محصولات را می‌توانید در انواع مختلفی در بازار مشاهده کنید. بلوک‌های مورد نظر هر روز با پیشرفت‌های زیادی همراه هستند و با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای تولید می‌شوند. اگر قصد خرید سیمان و بلوک سیمانی را دارید قبل از هر چیز لازم است که این محصول را به خوبی بشناسید.

یک نمونه بی نظیر از این مصالح ساختمانی عبارت از بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات است. این محصول ساختمانی مورد توجه بسیاری از افرادی که در ساخت و ساز فعالیت دارند قرار گرفته است. زیرا کار را برای این اشخاص راحت‌تر می‌کند و دیگر نیازی نیست که آنها قبل از شروع کار ساخت و ساز به تهیه ملات اقدام کنند.

 

انواع بلوک ساختمانی

نمونه‌های مختلفی از بلوک‌های ساختمانی را می‌توانید در صنعت ساز و ساز مورد استفاده قرار دهید. یکی از این نوع محصولات، بلوک لیکا نام دارد که از ترکیب آب و سیمان و همین‌طور سنگ‌دانه‌های سبک تولید می‌شود. در تولید این نوع از بلوک‌ها ریز دانه‌ها حذف می‌شوند و هوا جایگزین این ریزدانه‌ها می‌شود. به همین خاطر است که این نوع از بلوک‌ها با توجه به معاملات فیزیکی سیمان ساخته می‌شوند و وزن بسیار پایینی دارند.

نوع دیگر از انواع بلوک سیمانی در ساختمان، بلوک هبلکس نام دارد که عایق بسیار خوبی در برابر صدا و همین‌طور گرما و سرما است. به همین خاطر در ساختمان سازی مدرن توانسته مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گیرد. بلوک تیغه‌ ای نیز یکی دیگر از انواع این مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که دارای مشخصه‌های خاص خود است.

مطالعه کنید  نحوه دیوارچینی با آجر سفال

 

بلوک دیواری بدون ملات چیست؟

یک نمونه از انواع این مصالح ساختمانی است که با فرورفتگی‌های متعددی به صورت پیش ساخته در اختیار مردم قرار می‌گیرد. اگر به شناسایی انواع بلوک سیمانی در ساختمان اقدام کنید در می‌یابید که این نوع از بلوک‌ها دارای ساختاری به هم پیوسته هستند و به بلوک‌های چفتی نیز معروف هستند.

استفاده از این نوع بلوک‌ها در ساخت و ساز خیلی راحت است و افرادی که از این محصولات در ساختمان سازی و در پی‌ریزی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند به کار خود به خوبی سرعت ببخشند. بلوک سیمانی دیوار بدون ملات بسیار با دوام بوده و اگر انواع بلوک سیمانی در ساختمان را به دقت بشناسید متوجه خواهید شد که این محصول دارای مقاومت فشاری بسیار خوبی است. از این رو در برابر فشار دوام زیادی دارد.

 

چگونگی قیمت گذاری بلوک‌های سیمانی

هر کدام از انواع بلوک سیمانی در ساختمان با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌روند. افرادی که قصد خرید این نوع از محصولات ساختمانی را دارند قبل از هر چیز لازم است که از نرخ این کالاها اطلاع یابند. افراد متخصص در کارخانه تولید کننده کار می‌کنند که با توجه به عوامل مختلفی به نرخ گذاری انواع بلوک سیمانی در ساختمان اقدام می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که شما عزیزان بتوانید خرید مناسبی از این مصالح را بر اساس بودجه خود انجام دهید.

 

تعیین قیمت انواع بلوک سیمانی در ساختمان

 

کیفیت

توجه داشته باشید که کیفیت می‌تواند نقش مهمی در نرخ گذاری بلوک‌های ساختمانی بر جای گذارد. به گونه‌ای که قیمت سیمان در بورس کالا نیز بر اساس درجه‌های کیفی این محصول مشخص می‌شود. زمانی که این بلوک‌ها باکیفیت‌تر باشند با قیمت‌های متفاوتی نیز به شما عرضه می‌شوند.

مطالعه کنید  مزایای استفاده از یونولیت سقفی

 

ابعاد

توجه داشته باشید که ابعاد استاندارد نیز می‌تواند در تعیین نرخ بلوک‌های مختلف سیمانی مؤثر واقع شود.

 

دوام و استحکام

قیمت انواع بلوک سیمانی در ساختمان با توجه به استحکام و مقاومت بالایی که این محصولات در برابر فشار و یا در مقابل ضربه‌های شدید و پی در پی دارند مشخص می‌شود.

 

روش خرید و فروش

شیوه خرید و فروش هم می‌تواند در قیمت گذاری انواع بلوک سیمانی در ساختمان نقش مهمی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال قیمت سیمان فله نسبت به نرخ سایر محصولات ارزان‌تر است.

 

نوع مواد اولیه

هر چقدر که نوع مواد مصرفی در تولید بلوک‌های ساختمانی بهتر باشد این امر بر روی قیمت این کالاها نیز اثرگذار است. قیمت سیمان سفید و یا سیمان سیاه بر اساس نوع مواد اولیه‌ای که در تولید آنها به کار می‌روند مشخص می‌شود. افراد متخصص در کارخانه می‌کوشند که این مواد مصرفی را با جزئیات هر چه بیشتری برای قیمت گذاری مورد بررسی قرار دهند.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا