7 نکته طلایی خرید شیرآلات مناسب

7 نکته طلایی خرید شیرآلات مناسب

7 نکته طلایی خرید شیرآلات مناسب

برای خرید شیرآلات بهداشتی با کیفیت باید به جنبه‌های مختلفی مانند جنبه فنی، کاربردی و زیبایی آن دقت کرد. از آنجایی که انتخاب شیرآلات کاری تخصصی و دشوار است، لازم است از راهنمای خرید شیرآلات استفاده کنید تا خریدی آگاهانه داشته باشید.در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی تنوع سبک‌ها، مواد اولیه و آبکاری‌ها در کنار تنوع قیمت‌ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات جزو لوازمی است که یک بار برای مدت طولانی خریداری‌ می‌شود و در نتیجه بهتر است خرید با دقت و آگاهانه داشته باشیم.

 

طراهنمای خرید شیرآلات

 

۱- جنس بدنه شیرآلات

بدنه شیرآلات استاندارد موجود در بازار، از آلیاژ فلز برنج مرغوب و بدون ناخالصی ساخته می‌شود. این آلیاژ ترکیبی از فلز برنج، روی و سرب می‌باشد.بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً ۵۸ تا ۶۰ درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی‌های مجاز می‌باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از ۲.۵ درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.

بهتر است در خرید شیرآلات مدلی خریداری کنید که درآن درصد بسیار ناچیزی سرب به کار رفته باشد. زیرا سرب ماده‌ای سمی بوده که برای سلامتی انسان خطرناک است.اگرچه برخی برندهای متفرقه و سودجو از آلیاژ ضعیف با سرب بالا استفاده می‌کنند که هزینه تولید را کاهش دهند، اما اکثر تولید کنندگان از جمله برند تهران دوش این مورد را رعایت کرده و در ساخت شیرآلات بهداشتی خود کمتر از ۲.۵ درصد سرب استفاده می‌کنند.

 

۲- نوع آبکاری شیرآلات

اگر شیرآلات با آبکاری مناسبی را انتخاب نکنید، آنها به زودی در معرض رطوبت زیاد و آب، کدر شده و جلای ابتدایی خود را از دست می‌دهند.برای تولید شیرآلات بهداشتی و آبکاری اتصالات و بدنه آن‌ها به استفاده از عناصر و آلیاژهای مختلفی پرداخته می‌شود. از جمله این موارد می‌توانیم به کروم، نیکل، نیکل براق، برنز جلا دیده، فولاد سفید، سیاه و ضد زنگ اشاره کنیم.

مطالعه کنید  فروش و کاربرد سیمان پرتلند آهکی

پس از آبکاری نیکل و کروم باید عملیات پرداخت کاری و پولیش یکنواخت و بدون پستی و بلندی و با ضخامت بیش از ۲۰ میکرون بر روی بدنه شیرالات انجام شود. این کار باعث زیبایی، کیفیت و ماندگاری بیشتر محصولات می‌شود.شیرآلات کروم از معمول‌ترین شیرآلات مورد استفاده می‌باشند و از مقاومت خوبی برخوردار هستند. آبکاری‌های نیکل معمولا تحت عناوین خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار وجود دارند و کمتر براق هستند.

 

۳- مشخصات فنی شیرآلات

علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را دریافت کرده باشند. در ادامه با راهنمای خرید شیرآلات و مشخصات فنی شیرآلات بهداشتی همراه ما باشید.اجزای داخلی نظیر کارتریج، شلنگ‌های آبرسانی، واشر و اورینگ و دیگر قطعات باید استاندارد و مرغوب باشد. مرغوب بودن قطعات جانبی به طول عمر محصول می‌افزاید و در دراز مدت باعث رضایت مندی مشتریان می‌شود.

به طور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره‌های به کار رفته در با کیفیت‌ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.ماشین‌کاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تاثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می‌دهد. مثلاً در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج بایستی کاملاً تخت باشد که بعضاً به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چندباره آن، این نشیمن به صورت مخروطی نا محسوس در می‌آید که در عمر آب‌بندی کارتریج تاثیر می‌گذارد.

 

۴- رنگ و طراحی شیرآلات

دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. شیرآلاتی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه، دستشویی، حمام و… هماهنگی داشته باشد.بنابراین قانون اولی که در انتخاب شیرآلات باید در نظر بگیرید این است که رنگ شیرآلات با دکوراسیون داخلی و اجزای منزل مثلا کابینت آشپزخانه هماهنگ باشد.چرا که در صورت عدم هماهنگی نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید. اما اگر قصد دارید که به طور کلی محل خود را بازسازی کنید، در انتخاب نوع پوشش و آبکاری شیرآلات‌ آزادی بیشتری خواهید داشت.

مطالعه کنید  شیرآلات استاندارد و غیر استاندارد

 

۵- صرفه جویی در مصرف آب

با توجه به بحران کمبود آب در ایران و اهمیت مصرف بهینه آن، برای کاهش مصرف آب در تولید نسل جدید شیرآلات از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. استفاده شیرآلات با کیفیت و کم مصرف می‌توانند نقش مهمی در حفظ منابع آب داشته باشند.مهمترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتورها هستند که می‌توانند حتی تا ۹۰% باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شوند.

همینطور سردوش‌های حمام که مجهز به تکنولوژی ترکیب آب و هوا هستند نیز در صرفه جویی کمک شایانی می‌کنند. مورد دیگر استفاده از کارتریج مرغوب و استاندارد در تولید شیرآلات می‌باشد.می‌توان نرخ جریان آب را با مقیاس دبی اندازه‌گیری نمود که نشان دهنده مصرف آب بر حسب لیتر در دقیقه است. کارتریجی که دبی آن ۱۴ لیتر در دقیقه است مصرف بهینه‌تری نسبت به کارتریجی با دبی ۲۲ لیتر در دقیقه دارد.

 

۶- نصب آسان شیرآلات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان، برای ایجاد سهولت در نصب شیرآلات و امکان انجام این کار توسط افرادی با حداقل دانش فنی است.

 

۷- گارانتی شیرآلات

ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند.

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا