چند مدل یونولیت داریم ؟

فهرست مطالب

معرفی یونولیت

یونولیت نام تجاری محصولی به نام EPS یا پلی استر فشرده است. این محصول از دانه‌های فشرده پلیمری پلی استر ساخته شده است. یونولیت ماده‌ای سفید و متخلخل است چراکه 5 درصد آن از دانه‌های پلی استر و 95 درصد آن را هوا تشکیل داده است و از نفت بدست می‌آید که در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود. دانه‌های پلی استر، از فرآیندهای شیمیایی بوجود می‌آید. این ماده عایق دما، رطوبت و صدا می‌باشد به همین دلیل در موارد مختلفی از آن استفاده می‌شود.

 

تاریخچه یونولیت

در سال 1839، پلی استایرن توسط یک دانشمند آلمانی به نام Eduard Simon کشف شد و این ماده از جداسازی برخی از مواد از رزین طبیعی بدست آمد. سیمون ماده بدست آمده را بدرستی نمیشناخت به همین دلیل با یک شیمی دان به نام Herman Staudinger مشورت کرد و طبق نتیجه‌ای که به دست آوردند زنجیره بلند استایرن را به عنوان یک ماده پلیمری پلاستیکی معرفی کردند. در سال 1930، یک شرکت آلمانی به نام BASF توانست به صورت تجاری پلی استایرن را تولید کند و در اوایل سال 1937، این ماده را به دیگر کشورها ارسال کند. آنچه امروزه از پلی استایرن در بازار فروش مواد پلیمری وجود دارد و به فروش می‌رسد در حقیقت، مواد اولیه‌ای هستند که به وسیله آن انواع پلی استایرن مخصوص بسته بندی مواد مختلف، فوم سقفی، استایروفوم و فوم یونولیت سقفی تولید می شود.

کاربردهای یونولیت

برخی از ویژگی‌های یونولیت در قسمت قبل گفته شد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا از این مواد در کاربردهای مختلفی استفاده کنند. از جمله این موارد:

مطالعه کنید  مزایای استفاده از یونولیت سقفی

-به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی در مکان‌هایی که آلودگی صوتی بالایی دارند و نیاز به نگهداشت رطوبت است، مورد استفاده قرار بگیرد.
-این محصول وزن کمی دارد به همین دلیل از آن در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود علی‌الخصوص در ساخت دیوار و نما و کف ساختمان
-برای تولید مصالح ساختمانی، از یونولیت استفاده می‌شود.
-برای تولید بلوک‌های پلاستوفوم، که در سقف از آن استفاده می‌شود، کاربرد دارد.
-در تخته‌های اسفنجی، از یونولیت به عنوان هسته فوم استفاده می‌شود.
-برای استفاده در سیستم‌های عایق پنل، به دلیل وزن سبک و دوام آن استفاده می‌شود.
-به دلیل عایق بودن، از آن در ساخت سردخانه‌ها و و یخچال‌های صنعتی استفاده می‌شود
-از یونولیت، در انواع بسته بندی استفاده می‌شود.
-این محصول مقاومت بالا و در عین حال وزن کمی دارد به همین دلیل از آن در ساخت انواع ماکت استفاده می‌شود.
-در صنعت راه و راه آهن، از یونولیت برای پر کردن موارد مختلف استفاده می‌شود.
-به دلیل عایق حرارتی بودن یونولیت از آن در حمل مواد مختلف، مانند فرآورده‌های شیلات، مانند ماهی و میگو، از آن استفاده می‌شود.

 

انواع یونولیت

 

یونولیت فشرده

برای ساخت یونولیت فشرده، از فشار بالایی استفاده می‌شود به همین دلیل درصد هوا داخل آن کاهش می‌یابد و در نتیجه چگالی و وزن آن افزایش می‌یابد که مقاومت بالایی دارد به همین دلیل از آن در موارد مختلفی مانند ساختمان سازی، خودروسازی، درب‌های ضد سرقت، قالب سازی و بسته بندی، عایق سازی و مجسمه سازی استفاده می‌شود.

 

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی در تولید تیرچه بلوک بتنی مورد استفاده است. چگالی این محصول ثابت است و آنرا به شکل مکعب مستطیل تولید می‌کنند که میتواند حجم‌های متفاوتی داشته باشد که در نتیجه آنریال وزن ورق یونولیت نیز متفاوت خواهد بود.

مطالعه کنید  قیمت یونولیت سقفی استاندارد

 

یونولیت تیرچه کرومیت

از یونولیت تیرچه کرومیت، به عنوان تیرچه کرومیت در سقف استفاده می‌شود که به دسته ارتفاع 120 سانتی متری و ارتفاع 125 سانتی متری تقسیم می‌شود و در اندازه‌های مختلف متناسب با نیاز مشتریان، تولید می‌شود. این محصول از جنس پلی استایرن انبساطی است. به دلیل طول زیادی که دارند، در هنگام بتن ریزی، امکان شکست آن وجود دارد به همین دلیل در ساخت آن از موادی استفاده می‌شود که کیفیت محصول را بالا می‌برد و از این طریق، از شکسته شده آن جلوگیری می‌شود.

 

یونولیت دیواری

این نوع از یونولیت در دیوار، به شکل بلوک‌های سفالی و سیمانی استفاده می‌شود که به چهار صورت دیوار پوش فوم، فوم دیواری تزیینی، فوم دیوارپوش، یونولیت دیواری dpanel3از آن استفاده می‌شود.

 

مزایا و معایب یونولیت

یونولیت، مصارف زیادی در صنعت‌های مختلف دارد اما این ماده نیز مانند هر ماده دیگری، دارا معایب و مزایی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد. از مزایا آن میتوان به :

1.مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت یونولیت که آن را به یکی از مواد پر مصرف تبدیل کرده است، سبک بودن آن است.
2.از یونولیت به عنوان یک عایق ساختمانی استفاده می‌شود که در برابر رطوبت، مقاومت بالایی دارد.
3.همانطور که گفته شد از این ماده به عنوان یک عایق استفاده می‌شود که کاربرد آن از دیگر عایق‌ها بیشتر است چراکه طول عمر و دوام بیشتری دارد .
4.این ماده، آسیبی به طبیعت نمیرساند چراکه ماده‌ای قابل بازیافت است.
5.یونولیت را میتوان به وسیله برخی از مواد به لمینت تبدیل کرد..
6.یونولیت در اشکال مختلف هندسی و در اندازه‌های مختلف، قابل شکل داده شدن و استفاده است.
7.یونولیت ماده‌ سبکی حساب می‌شود به همین دلیل حمل و نقل آن بسیار آسان می‌باشد.
8.یونولیت در برابر فشار مقاومت بالایی دارد که به دلیل ساختار این ماده می‌باشد.
9.امکان چاپ و برچسب گذاری بر روی این ماده وجود دارد که سبب می‌شود استفاده از آن بسیار آسان باشد.

مطالعه کنید  وزن یونولیت های سقفی
نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا