آشنایی با شیرآلات فلت و شیرآلات کرو

فهرست مطالب

آشنایی با شیرآلات فلت

با توجه به تنوع بالای شیرآلات ساختمانی، آشنایی با شیرآلات فلت انتخاب را به امری ساده بدل می‌‌کند. شیرهای فلت (Flat) نوعی از شیرآلات کاربردی هستند که ظاهری منحصربفرد دارند. این دسته از شیرها دارای بدنه مکعبی و زاویه‌دار هستند. در واقع در طراحی این اقلام بهداشتی هیچ سطح منحنی وجود ندارد و بدنه آن‌ها مسطح و گوشه‌دار است.

علت نامگذاری این شیرآلات نیز سطح صاف و فلت آن‌ها است. همچنین طراحی مسطح و زاویه دار این شیرآلات ظاهری زیبا و جذاب به آن‌ها بخشیده است؛ به طوری که شیرآلات فلت انتخابی عالی برای منازل مدرن به شمار می‌آیند. در واقع این شیرها از نظر ظاهری و کارایی نیز کاملا مناسب فضاهای مدرن دارای خطوط صاف هستند.

 

آشنایی با شیرآلات کرو

شیرآلات کرو همان دسته از شیرآلات ساختمانی زیبایی هستند که از استوانه‌های با انحنای خاص تولید می‌شوند. طراحی شیرآلات کرو کاملا صاف و بدون هر گونه لبه زاویه‌دار و تیز است. در واقع سطح علمک و بدنه این دسته از شیرآلات انحنای خاصی داشته و قطرات آب روی آن باقی نمی‌مانند.

شیرآلات کرو دارای انواع مختلف کلاسیک، هوشمند و … هستند که استوانه‌ها در طراحی همه آن‌ها حرف اول را می‌زنند. این شیرآلات همچنین اگر به طور استاندارد طراحی شوند ظاهری ظاهری زیبا و چشم نواز دارند. شیرآلات منحنی کرو به دلیل ساختار خاصی که دارند با اغلب فضاها به راحتی ست می‌شوند.

 

تفاوت‌های شیر فلت با کرو

در راستای آشنایی با شیرآلات فلت و کرو، بررسی تفاوت‌های آن‌ها خالی از لطف نیست. اولین تفاوت چشمگیر و قابل ذکر این شیرآلات، تفاوت در طراحی و شکل ظاهری است. بدین صورت که شیرآلات فلت به طور کلی دارای سطوح صاف و لبه دار بوده و سطح شیرهای کرو منحنی و گرد است. این تفاوت در طراحی سبب تنوع در شیرهای ساختمانی و انتخابی مطلوب می‌شود. دیگر تفاوت‌های این شیرها که از طراحی ظاهری آن‌ها سرچشمه می‌گیرند به شرح ذیل هستند.

مطالعه کنید  بلوک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

تفاوت در لکه گرفتن

یکی از تفاوت‌های قابل توجه شیرآلات فلت و کرو، باقی ماندن قطره‌های آب روی سطوح آن‌ها و ایجاد لکه است. در واقع قطره‌های آب روی سطح منحنی شیرآلات به راحتی سر می‌خورد؛ در حالی که قطره‌های آب روی سطوح صاف و زاویه‌دار شیرهات فلت باقی مانده و لکه ایجاد می‌کنند.

 

تفاوت در کاربرد

شیرآلات فلت با طراحی مدرنی که دارند کاملا مناسب فضاهای شیک، مدرن و امروزی هستند. البته که شیرهای کرو نیز ظاهری زیبا و امروزی دارند اما بیشتر مناسب دکوراسیون‌های سبک کلاسیک و فرانسوی هستند.

 

شباهت‌های شیرآلات فلت و کرو

شیرآلات فلت و کرو در عین تفاوت‌های بارزی که با هم دارند، مشابه یکدیگر هستند. هر دو این شیرها دارای مدل‌های متنوعی هستند که برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام قابل استفاده هستند. با این اوصاف تنوع در طرح و مدل نقطه اشتراک این شیرآلات محسوب می‌شود. از دیگر شباهت‌های این شیرآلات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1.جنس و متریال شیرآلات

2.قطعات و اجزا

3.نحوه نصب

4.کارکرد و ماندگاری

 

جنس و مواد اولیه

پس از آشنایی با شیرآلات کرو و فلت متوجه شدیم که این اقلام از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت بوده و از نظر جنس و متریال مورد استفاده مشابه هستند. در واقع هر دو این شیرها دارای انواع کروم، استیل، فولادی و … هستند.

 

قطعات داخلی و اجزا

شیرهای فلت و کرو علیرغم تفاوت ظاهری، دارای قطعات و اجزای مشابه هستند. به عبارتی همه آن‌ها دارای بدنه، علمک، کارتریج، دیسک، واشر و … هستند. ازاین‌رو کارایی و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار مشابه یکدیگر است.

مطالعه کنید  تاثیر شیرآلات مدرن و استاندارد برای صرفه جویی در مصرف آب

 

دوام و ماندگاری

شیرآلات فلت و کرو در صورتی که از متریال مشابه طبق استانداردهای مشابه تهیه شده باشند، دوام و ماندگاری یکسانی دارند. در واقع کیفیت و ماندگاری این اقلام مشابه یکدیگر است و تفاوت ظاهری آن‌ها در دوامشان نقشی ندارد. علاوه بر این با توجه به تولید شیرآلات فلت و کرو با استفاده از تکنولوژی نوین، دوام قابل توجهی دارند.

 

نحوه نصب

شیرآلات کرو و فلت علاوه بر اینکه از اجزای مشابهی تولید شده‌اند، شیوه نصب مشابهی دارند. به بیان ساده‌تر شیرآلات ظرفشویی فلت و کرو هر دو پس از وصل کردن شیلنگ‌های پیسوری به بدنه، روی سینک نصب می‌شوند. اجزای درونی شیرآلات توکار فلت و کرو نیز مثل هم درون دیوار نصب شده و اجزای خارجی به صورت روکار نصب می‌شوند.

 

کاربرد شیرآلات مدل فلت و مدل کرو

شاید برای شما هم سوال باشد هر یک از شیرآلات فلت و کرو برای چه موقعیتی مناسب هستند و چه کاربردی دارند؟ این شیرها علاوه بر آشپزخانه و سرویس بهداشتی منازل، در اماکن عمومی، آرایشگاه‌ها و … مورد استفاده هستند. لازم به ذکر است شیرآلات کرو با ساختار صافی که دارند برای اماکن عمومی کاربرد بیشتری دارند. البته که شیرآلات فلت هوشمند انتخابی مطلوب برای سرویس بهداشتی اماکن خدماتی به شمار می‌آیند.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا