بلوک سیمانی استاندارد

ساخت بلوک سیمانی استاندارد با قیمت مناسب

فهرست مطالب

صفر تا صد ساخت بلوک سیمانی

بلوک سیمانی (cement block) به قطعاتی گفته می‌شود که از آن‌ها در ساخت ساختمان‌ها، دیوارها و یا سقف‌ها استفاده‌ شده و این بلوک‌ها در اندازه‌ها، ابعاد و همچنین وزن‌ های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. بلوک‌ سیمانی یکی از پرکاربردترین مصالح به‌ کار رفته در دیوار چینی بوده و مهندسان با توجه به نیاز پروژه، بلوک‌ها را در ابعاد موردنظر انتخاب می‌نمایند. بلوک سیمانی از مخلوط کردن شن و ماسه، آب و سیمان تولید شده و دارای اشکال متفاوتی هستند.

مشخصات بلوک سیمانی استاندارد

بلوک سیمانی استاندارد از اختلاط ۱ پیمانه سیمان، ۲/۵ پیمانه ماسه، ۳/۵ پیمانه شن و همچنین ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر آب برای بتن لرزیده و ۱۶۰ تا ۱۸۰ لیتر برای بتن نلرزیده تولید می‌شوند. شکل ظاهری بلوک سیمانی استاندارد باید کاملاً صاف و بدون هیچ‌گونه شکستگی بوده و باید طوری تولید شود که ملات به‌ راحتی به سطح آن‌ بچسبد. بر اساس استانداردهای تهیه‌شده، بلوک سیمانی توخالی در اندازه‌های ۱۰ ۴۰ ۲۰ ، ۱۵ ۴۰ ۲۰ ، ۲۰ ۴۰ ۲۰تولید شده که ضخامت این بلوک‌ها در اندازه‌های کوچک ۳ سانتی‌متر و در اندازه‌های متوسط و بزرگ ۴ سانتی‌متر است.

 

روش‌ های تولید بلوک سیمانی

نحوه ساخت بلوک سیمانی به ۲روش سنتی و پرسی انجام می‌شود.

1.روش سنتی

افراد بتن و مواد افزودنی لازم را در داخل یک قالب استاندارد ریخته و پس‌ از گذشت زمان و سفت شدن بلوک آن‌ها را از قالب خارج می‌نمایند. در این روش جهت افزایش دوام بلوک سیمانی، نسبت استفاده از آب به سیمان را کاهش داده و از موادی همچون روان‌کننده، ضدیخ بتن و حباب ساز نیز برای افزایش طول عمر آن استفاده می‌کنند.

مطالعه کنید  بلوک تو پر و قیمت بلوک در گیلان

روش ویبره یا درجا نیز جزئی از روش سنتی بشمار رفته که در این روش بتن‌ ها به‌ صورت دستی در داخل قالب‌ها ریخته‌ شده و پس‌ از قرارگیری آن‌ها بر روی نوار نقاله به روی میز ویبره منتقل می‌شوند. در این حالت مدت‌ زمانی که ویبره بر روی بلوک‌ها اعمال می‌شود باید طوری باشد که آب به‌طور کامل قالب را نپوشاند. زیرا این کار سبب کاهش دوام و استحکام بلوک‌ها می‌شود.

2.روش پرس

روش پرسی نیز خود به ۲صورت روش پرسی تر و روش پرسی خشک تقسیم‌بندی می‌شود.

3.روش پرسی تر

 جهت تولید بلوک سیمانی نسبت‌ به سایر روش‌ها مناسب‌تر بوده و طرز کار آن به این صورت است که ابتدا بتن توسط اسلامپ ریزشی در قالب ریخته‌ شده و پرس می‌شود. فشار استاندارد پرس ۵۰۰تن بوده و هم‌زمان با پرس، توسط قسمت وکیوم دستگاه ۷۰ درصد آب نیز از بتن خارج می‌شود. بلوک سیمانی تولید شده به روش پرسی تر جزو مقاوم‌ ترین بلوک‌ها بهشمار رفته و ریزشی بودن اسلامپ سبب می‌شود که دوغاب روی بلوک سیمانی را پوشانده و باعث استقامت بتن در سرما و گرما می‌شود.

4.روش پرسی خشک

در این روش دستگاه به‌ صورت ۲لایه به نام‌های لایه زیره و لایه رویه عمل می‌کند.لوک‌های سیمانی به طور انبوه تولید شده و به این صورت که ابتدا لایه زیره در قالب ریخته‌ شده و فشار ۱۰ تنی بر روی آن اعمال می‌شود و سپس لایه رویه در قالب ریخته‌ شده و فشار ۱۰تنی به آن نیز اعمال می‌شود. در این روش میزان آب، زمان ویبره، اختلاط و همچنین پرس کمتر بوده و بنابراین بلوک سیمانی دارای مقاومت پایین‌تری می‌باشد.

مطالعه کنید  بلوک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

عمل‌آوری انواع بلوک سیمانی

بلوک سیمانی به ۳روش هیتر یا بخاری، آب و بخار عمل‌آوری می‌شوند.

1.عمل آوری با بخاری

در روش هیتر به دلیل پایین بودن ظرفیت تولید در کارگاه‌ های بلوک‌ زنی و نبود امکانات کافی، بلوک‌ها در مقابل هیتر و یا بخاری که دارای بادبزن نیز هستند قرار گرفته تا هوای گرم از بین بلوک‌ها عبور کند. در این روش روی بلوک‌ها جهت محافظت آن‌ها از گرما پوشانده می‌شود.

2.عمل‌آوری با آب

در روش عمل‌آوری بلوک سیمانی با آب، مانند روش استفاده از هیتر به امکانات پیچیده‌ای نیاز نبوده و این روش در مکان‌های باز که بلوک قرار داشته و در معرض مستقیم آفتاب خورشید است صورت می‌گیرد. در این روش بلوک‌ها به‌طور دائم آب‌پاشی شده تا رطوبت آن‌ها کاهش نیابد که این عمل به‌طور معمول تا ۱ هفته زمان می‌برد.

3.عمل‌آوری با بخار

در روش عمل‌آوری با بخار با استفاده از اتاق‌های بخار برای افزایش ظرفیت تولید بلوک سیمانی، این بلوک‌ها تولید می‌شوند. حرارت استاندارد این اتاق‌ها جهت عمل‌آوری انواع بلوک سیمانی ۸۰درجه سانتی‌گراد بوده و مدت‌ زمان عمل‌آوری آن ۱ روز می‌باشد.

 

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا