بهترین سیمان برای بتن ریزی

بهترین سیمان برای بتن ریزی

فهرست مطالب

بهترین سیمان برای بتن ریزی

شاید جالب باشد بدانید که سیمان در انواع مختلفی تولید و به‌کار برده می‌شود و هر یک در شرایط و موقعیت خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین مراحل در هر ساخت‌و‌ساز مرحله بتن ریزی است که بسته به نوع سازه از چند نوع سیمان در این مرحله استفاده می‌شود. انتخاب بهترین سیمان برای ساخت و ساز و نحوه کاربرد آن در پروژه به‌طور معمول بر عهده مهندسان ساخت‌و‌ساز است.

 

انواع سیمان و کاربرد آن‌ ها

همان‌طور‌که گفته شد با توجه به شرایط و نوع سازه از انواع سیمان و کاربرد آن‌ ها در بتن‌ریزی می‌توان استفاده کرد که لازمه این کار شناخت انواع سیمان و کاربرد هر یک است که در ادامه با هر یک به‌طور کامل آشنا خواهید شد:

 

سیمان پرتلند معمولی

یکی از پرمصرف‌ترین انواع سیمان در بتن‌ریزی سازه سیمان پرتلند معمولی است که با تمام سازه‌ها و شرایط متنوع سازگار خواهد بود. از این محصول در ساخت سازه‌های بتنی به‌وفور استفاده می‌شود و تاثیر قابل توجهی در استحکام سازه دارد.

سیمان پرتلند پوزولانا

شاید بپرسید که سیمان پرتلند با سیمام معمولی چه فرقی دارد ؟ اصلی‌ترین تفاوت این دو در مقاومت بالای پرتلند نسبت به معمولی است که پرتلند پوزولانا نمونه‌ای بارز است. این سیمان از مقاومت قابل توجهی در برابر حملات شیمیایی به بتن برخوردار است و در ساخت سازه‌های دریایی، فاضلاب، اسکله، سدها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سیمان گیرش سریع

این نوع سیمان با سرعت بالایی چسبندگی پیدا می‌کند و از مقاومتی مانند سیمان پرتلند معمولی برخوردار است. از این سیمان برای ساخت سازه‌هایی استفاده می‌شود که در آب جاری یا راکد قرار دارند.

مطالعه کنید  مهم‌ترین کاربرد سیمان برای ساخت و ساز

 

سیمان مقاوم در برابر سولفات

جهت کاهش احتمال حمله سولفات به بتن این نوع سیمان آن هم در مکان‌های سرپوشیده مانند کانال‌ها، سیفون‌ها و … به‌کار می‌رود. این محصول یکی از انواع بهترین سیمان برای ساخت و ساز به‌شمار می رود.

 

سیمان با آلومینیوم بالا

با ذوب مخلوط آهک، بوکسیت و همین‌طور آسیاب باکلینکر این سیمان کاربردی ساخته می‌شود. این محصول انتخابی عالی برای ساخت‌و‌سازهایی است که در محیط‌های سرد و قطبی یا در معرض اسیدی شدن قرار دارند. با خرید اینترنتی گروت و مخلوط آن با سیمان مذکور مقاومت سازه خود را بالا ببرید.

 

سیمان رنگی

یکی از انواع بهترین سیمان ایران سیمان رنگی است که از ترکیب رنگدانه‌های معدنی ۵ تا ۱۰ درصدی به‌همراه سیمان معمولی ساخته می‌شود. این سیمان اغلب جهت ساخت کف تزئینی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سیمان سفید

مواد خام آن هم بدون اکسید آهن اصلی‌ترین عناصر در ساخت این نوع سیمان به‌شمار می‌روند. این محصول از قیمت بالایی برخوردار است و اغلب در ساخت دیوارها و پنل‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سیمان ضد آب

این نوع سیمان از مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت برخوردار است و از مخلوط مواد اسید تانیک، استئارات کلسیم و استئارات آلومینیوم و گچ ساخته می‌شود. در تولید این نوع سیمان گروت سیمانی دانه درشت به‌کار می‌رود.

 

کدام تیپ سیمان بهتر است؟

به‌کار بردن سیمانی حرفه‌ای و باکیفیت در بتن‌ریزی تاثیر قابل توجهی بر ساخت سازه‌ای مستحکم دارد. اما در میان انواع مدل‌های سیمان کدام تیپ سیمان بهتر است ؟ بسیاری از مهندسان سازه معتقد هستند که بهترین نوع سیمان در بتن ‌ریزی، سیمان پرتلند معمولی و پرتلند پوزولانی است. این دو محصول با درجه‌بندی‌های مختلف و ظرافت بالای خود بهترین انتخاب برای بتن‌ریزی سازه محسوب می‌شوند. این دو نوع سیمان از بافت متراکم و مستحکمی برخوردار هستند و به پی ریزی باکیفیت سازه کمک می‌کنند.

مطالعه کنید  بهترین نوع سیمان برای کاشی کاری

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا