سیمان و ساختمان سازی

قیمت سیمان؛نقش سیمان در ساختمان سازی

فهرست مطالب

نقش سیمان در ساختمان سازی

نقش سیمان در ساختمان سازی بسیار پر رنگ است و یکی از ارکان مهم ساخت و ساز به شمار می‌آید. سیمان یکی از انواع مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز است و ساختار سیمان به صورت پودری شکل است.پودر سیمان دارای موادی از جمله: سنگ آهک و خاک رس است. سیمان برای ساخت انواع ملات و بتن، کاربرد بسیار زیادی دارد. نقش سیمان در ساختمان سازی بالا بردن دوام ساختمان است. سیمان در ساخت‌های دیگری مانند پل، تونل و راه سازی کاربرد زیادی دارد. سیمان برای هر سازه که به استحکام زیادی نیاز داشته باشد؛ مفید است. با این حال، ساختار سیمان به شکل‌های گوناگونی می‌باشد.

 

انواع سیمان در ساختمان سازی

پر استفاده‌ترین نوع سیمان به شرح زیر می‌باشد:

1.سیمان پرتلند
2.سیمان رنگی
3.سیمان نسوز

 

1. سیمان پرتلند

ساختار سیمان پرتلند به صورت پودر است. سیمان پرتلند از سنگ آهک و خاک رس به وجود آمده است. سیمان پرتلند به صورت ترکیبی نیز استفاده می‌شود. نقش سیمان پرتلند در ساختمان سازی، بیشتر به عنوان ملات است. در واقع سیمان پرتلند با ماسه و شن ترکیب می‌شود و برای ساخت بتن مناسب است.

 

2. سیمان رنگی

سیمان رنگی در واقع، همان سیمان سفید است. سیمان سفید به کمک رنگدانه‌های صنعتی، تغییر رنگ می‌دهند. سیمان رنگی، بیشتر جنبه تزئینی به خود گرفته است. این نوع از سیمان، مانند سیمان‌های دیگر، بسیار نرم است. استحکام و مقاومت سیمان رنگی در ساختمان سازی مهم است. اضافه شدن مواد رنگی صنعتی، تاثیری بر روی کارایی و استحکام سیمان رنگی ندارند.

مطالعه کنید  فروش و کاربرد سیمان پرتلند آهکی

 

کاربرد‌های دیگری برای سیمان رنگی

1.طراحی برای ساختار کف خیابان
2.تولید ملات
3.جلوگیری از حفره‌های داخلی
4.مناسب برای مکان‌های تفریحی
5.ایده آل برای محیط‌هایی نظیر استخر

 

3. سیمان نسوز

سیمان نسوز مناسب برای مکان‌هایی که دارای حرارت بالا هستند. کوره از جمله مکان‌هایی که میزان حرارت زیادی دارند. سیمان نسوز قابلیت بالایی در برابر گرمای زیاد دارد.

مکان‌هایی که از سیمان نسوز استفاده می‌شود به شرح زیر می‌باشد:

1.مناسب برای ساخت انواع دودکش
2.مناسب برای انواع مدل‌های کفپوش
3.قابلیت استفاده در کف و دیوار کوره

 

عملکرد سیمان سفید در ساختمان سازی

نقش سیمان سفید در ساختمان سازی، برای فعالیت‌های تزئینی است.از جمله حالت‌های تزئینی که برای ساختمان به کار می‌رود از جمله:

1.بند کشی
2.نما سازی

سیمان سفید از نظر کاربرد آن در ساختمان مشابه سیمان رنگی عمل می‌کند. سیمان رنگی نیز در فرایند‌های تزئینی بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده است. با این حال، سیمان و عملکرد آن در ساختمان سازی، بسیار مهم و کاربردی است.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا