مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی

مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی

اجزای اصلی تشکیل دهنده بلوک‌های بتنی عبارت‌اند از: آب، سیمان، مصالح سنگی و در صورت نیاز مواد افزودنی. سیمان مورد مصرف در بلوک‌های بتنی اغلب از نوع سیمان پرتلند معمولی یا در سیمان پرتلند زودگیر می‌باشد. در شرایط خاص از سیمان روباره‌ای، سیمان آلومینیومی و سیمان پرتلند ضد سولفات نیز استفاده می‌شود.

 

مواد افزودنی مورد استفاده در بلوک‌های سیمانی

1.مواد رنگی برای تهیه بلوک رنگی
2.مواد زودگیرکننده که برای کنترل گیرش بتن که معمولاً برای کاهش زمان گیرش و تسریع در ایجاد مقاومت بتن استفاده می‌شود.
3.مواد حباب‌ساز که برای تهیه بلوک‌های بتنی مقاوم در مقابل آب و هوای متغیر و سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4.مواد کف‌ساز یا تولید کننده گاز که برای تهیه بتن اسفنجی و بلوک‌های بتنی سبک مورداستفاده قرار می گیرد.
5.مواد روان کننده، کنترل کننده گیرش بتن یا تقلیل دهنده رطوبت پذیری بتن.

 

انواع بلوک‌های سیمانی

 

بلوک سیمانی از نظر وزن مخصوص:

انواع بلوک های سیمانی از بتن سنگین و کاملاً متراکم دارای وزن مخصوص بیش از 1400 کیلوگرم در مترمکعب. از آن به عنوان بلوک باربر حتی در زیر عایق‌کاری به صورت پی و کرسی چینی استفاده می‌شود.
بلوک از بتن نیمه سبک است و وزن یک مترمکعب آن بین 700 تا 1400 کیلوگرم می‌باشد. به عنوان بلوک باربر و غیر باربر در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بلوک بتنی سبک که وزن یک مترمکعب آن کمتر از 700 کیلوگرم است. به عنوان بلوک غیر باربر و یا پر کننده مانند دیوار تقسیم و یا داخل قاب‌های نگه دارنده از آن استفاده می‌شود. برای ساخت بلوک‌های سیمانی سبک، سبک دانه‌هایی مانند پوکه معدنی، رس منبسط شده یا مخلوطی از هر دو و یا هر نوع سبک دانه پایه معدنی یا سنگدانه‌ای که بلوک‌های ساخته شده با آن بتواند الزامات این استاندارد را برآورده سازد، قابل‌استفاده است.

مطالعه کنید  قیمت و معرفی انواع آجر

 

 

بلوک سیمانی از نظر شکل ظاهری:

بلوک‌های بتنی در شکل و اندازه‌های مختلفی برای استفاده در ساختمان ساخته می‌شوند؛ مانند بلوک راسته، بلوک مخصوص گوشه‌ها و یا انتهای دیوار، بلوک مخصوص ستون‌ها، بلوک مخصوص دیوارهای جانبی بازشوها، بلوک گرد گوشه یا پخ، بلوک مخصوص تیرچه و کلاف‌های بتنی. علاوه بر انواع فوق توپر، توخالی سبک و مخصوص نمای ساختمان تولید می‌شوند.

بلوک تو پر مانند آجر ساخته می‌شود.
بلوک‌های توخالی داری حرفه‌های سرتاسری هستند، مانند بلوک‌های دو سوراخه، سه سوراخه و غیره. فضای خالی نباید از 50 درصد حجم بلوک بیشتر باشد.
بلوک‌های نما مشابه سایر بلوک‌ها هستند با این تفاوت که یک طرف آن‌ها دارای مشخصاتی است که در مقابل شرایط جوی مقاوم بوده و طرح آن نیز برای نمای بنا مناسب است.

 

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا