قیمت و معرفی انواع آجر

فهرست مطالب

آجر چیست؟

آجرها نوعی بلوک هستند که برای مصارف مختلفی مانند دیوارها، سنگ‌فرش‌ها و سایر موارد مربوط به ساخت و ساز طراحی شده‌اند. در گذشته آن‌ها را به صورت دستی ساخته و در مقابل هوا می‌گذاشتند تا خشک شود اما امروزه به شکل ماشینی و در کوره‌های مخصوص آجرپزی تولید می‌شوند. با استفاده از ملات، چسب و یا با به هم بستن آنها میتوان آج را در محل مورد نظر اجرا کرد. آجرها در انواع و اندازه‌های متعددی تولید می‌شوند.

 

انواع آجر

آجر به دسته‌های آجر نسوز، آجر نما، آجر ماسه آهکی، آجر نسوز، آجر سفالی، آجر لفتون، آجر لعابی، آجر فشاری، آجر قزاقی، آجور دکوراتیو و آجر رسی تقسیم میشود.

 

1.آجر نسوز

این آجر از خاک نسوز تولید می‌شود. نحوه پخت آجر نسوز به صورتی است که در دمای بالاتری نسبت به آجرهای معمولی و روکش دار (لعاب‌دار) پخته می‌شود که همین موضوع و نحوه پخت آن باعث یک واکنش شیمیایی می‌شود که آجرها را بسیار با دوام و مستحکم می‌سازد البته همین واکنش باعث مقاومت بیشتر این آجر در برابر دما و آب نیز می‌شود. از آجر نسوز برای ساخت کوره، دودکش، اجاق پیتزا، باربیکیو آجری، شومینه، نمای ساختمان، عایق کوره و غیره استفاده می‌شود. آجر نسوز نیز در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، قرمز، زرد، پرتقالی، گلبهی، سفید، کرم و غیره تولید می‌شود.

 

2.آجر نما

آجرهای نما بیشتر برای نمای خارجی یا بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد اصلی ساخت و تولید آجرهای نما، خاک رس، شیل، نسوز و مواد معدنی است و به گونه‌ای تولید شده‌اند که در برابر آب و هوا مقاوم باشند. طریقه تولید این آجرها به صورت پخت است و بافت آن‌ها اصلاح شده و لبه‌های این آجرها نرم است؛ ابعاد این مدل آجر نیز بر اساس نحوه تولید آن که به صورت متراژی است، به قطعه‌های کوچک برش می‌زنند و قابل تغییر به ابعاد مورد نظر شما است.

مطالعه کنید  آجر سفالی | مزایای آجر سفالی

 

3.آجر ماسه آهکی

آجرماسه آهکی از سیلیکات کلسیم تولید می شود و اغلب در پی سازی ساختمان کاربرد دارد. مقاومت فشاری این اجر بالاست، از این رو ظرفیت باربری آن نیز بالا بوده و از آن در ساخت دیوارهای حائل و حمال استفاده می شود. آجرهای ماسه آهکی به دلیل استفاده از رنگدانه در تولید آن ها، رنگ های متفاوت به خودگرفته و از نظر ظاهری زیبا هستند. میزان پرتی این مصالح بسیار کم است. آجرماسه آهکی عایق خوبی برای جلوگیری از خروج گرما از ساختمان در زمستان و ممانعت از ورود آن در تابستان می باشد.

 

4.آجر نسوز

آجرنسوز جدیدترین نوع اجر است که به علت مزایای زیاد، در ساختمان های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر یک عایق حرارتی است که علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، در برابر گرما و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. آجر های نما هم از دسته آجر های نسوز هستند که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند.

 

5.آجر سفالی

یکی از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی، آجر سفال است؛ آجر تیغه‌ای (آجر سفالی) که یکی از انواع آجر است بیشترین کاربرد را در نمای باطنی و سقف ساختمان دارد و ابعاد متنوعی را نیز به خودش اختصاص داده است. رنگ آجر سفالی تنها به دو رنگ قرمز و زرد خلاصه می‌شود. انواع آجر سفال نیز به سقفی، بلوکی، دیواری و فوم دار تقسیم می‌شود که هر کدام به سه درجه کیفیتی درجه یک، درجه دو و ممتاز نیز تقسیم می‌شوند.

 

6.آجر لفتون

آجر لفتون، آجر سوراخ دار، آجر ماشینی و آجر بهمنی نام‌های دیگر آجر مهندسی است و علت نامگذاری این آجر به خاطر داشتن سوراخ‌هایی در سطح آن است که ابعاد و رنگ‌های آن محدود است و به دسته‌های ۳ طرف نما (تولید این مدل از طریق رول است) و ۴ طرف نما (تولید این مدل از طریق پرس است) تقسیم می‌شوند و بیشترین کاربرد آجر لفتون نیز در مواردی همچون دیوارچینی است.

مطالعه کنید  چند نکته برای خرید دوش حمام

 

7.آجر لعابی

این نوع آجر با لایه ای از لعاب پوشانده میشود که مقاومت آن را بالا میبرد. همچنین در رنگ های متنوعی تولید میشود که بیشتر در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرند و قابل استفاده برای کف، دیوار و سقف هستند. این آجرها بیشتر در طراحی های سنتی کاربرد دارند. لعاب کاری، مقاومت آجر را بالا می برد و آن را از آسیب های احتمالی حفظ می کند. قیمت آجر لعابی به نسبت اجر معمولی گران تر است.

 

8.آجر فشاری

آجر فشاری در ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این آجرها با دست خشت زنی می شوند و برای پخته شدن در کوره های آجرپزی حرارت می بینند. این مدل در مرحله سفت کاری ساختمان کاربرد دارد و به علت مقاومت فشاری بالا در ساخت دیوارهای باربر، طاق های ضربی و تیغه های جدا کننده استفاده می شود. وزن این آجرحدوداً 2/5 کیلوگرم و قیمت آن با توجه به میزان سفارش، متفاوت است.

 

9.آجر قزاقی

این آجراز خاک رس تهیه و تولید می‌شود. بیشترین موارد استفاده از این نوع آجر در نمای بیرونی ساختمان است که جلوه کلاسیک و قدیمی به نمای ساختمان می‌بخشد و به همین دلیل به آن آجر سنتی نیز می‌گویند که قدمت آن به بیش از ۱۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. این آجر در ابعاد متنوعی همچون ۵.۵ در ۲۰، ۱۰ در ۱۰، ۲۰ در ۲۰ و غیره و رنگ‌های جذابی مانند گلبهی یا پوست پیازی، قرمز یا اخرائی، زرد و نخودی تولید می‌شود.

 

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا