پنج مزایای استفاده از سیمان سفید

مزایای استفاده از سیمان سفید با سیمان پرتلند چیست؟

سیمان سفید یک سیمان شناخته شده و پرکاربرد به شمار می رود. در تولید سیمان سفید مواد و متریالی به کار برده میشود که در تولید سیمان پرتلند آن متریال وجود ندارد. با توجه به تفاوت هایی که سیمان سفید در جنبه های تولید و کاربرد با سیمان پرتلند دارد در این نوشته میخواهیم راجع به این که پنج مزایا استفاده از سیمان سفید با سیمان پرتلند چیست، به بیان مطالبی بپردازیم.

سیمان سفید چیست؟

سیمان سفید بیس آهکی و رسی دارد این پایه تولید بین سیمان سفید و سیمان پرتلند یکسان هست. آن چه که باعث ایجاد تفاوت بین سیمان سفید و سیمان پرتلند می شود وجود اکسید آهن، کروم و منگنز در سیمان پرتلند هست. سیمان پرتلند یک سیمان خاکستری رنگ هست و سیمان سفید همان طور که از اسم آن مشخص است رنگ سفید دارد.

سفید بودن سیمان سفید به دلیل حذف عناصری مانند آهن می باشد. می توان این رنگ سفید را در لیست پنج مزایا استفاده از سیمان سفید با سیمان پرتلند چیست، به عنوان مزیت برجسته عنوان کرد. برای تولید سیمان سفید به موادی نیاز هست که از کوره سیمان پزی بیرون می آیند. این مواد به کیلینکرها ها معروف هستند.

 

5 مزایای استفاده از سیمان سفید 

سیمان سفید در مقایسه با سیمان تولید شده پرتلند برای برخی کاربردها، مزیت هایی دارد. با توجه به رنگ خاکستری سیمان پرتلند، این سیمان بعد از این که با آب ترکیب شد رنگ تیره تری به خود می گیرد. از این رو کاربرد آن بر روی سطوح باعث انعکاس نور نمی شود. این در شرایطی است که سیمان سفید به دلیل روشن بودن انعکاس خوبی از نور ارائه می دهد.

مطالعه کنید  قیمت سیمان و کاربردهای مختلف سیمان

1.کاهش مصرف انرژی برق را به عنوان یک عنصر موثر دانست؛ زیرا محیط به وسیله رنگ سفید سیمان روشن شده است.
2.از دیگر مزیت سیمان سفید نسبت به سیمان پرتلند عایقی بودن این سیمان می باشد. از سیمان سفید میتوان یک عایق حرارتی با کیفیت تر و کاربردی تر نسبتبه سیمان پرتلند به وجود آورد.
3.سیمان سفید را می توان بعد از این که سالهای طولانی بر روی نما قرار گرفت و فرسوده شد مجدد مورد بازیافت قرار داد و از آن استفاده کرد. بازیافت صرفاً برای سیمان سفید میسر هست و سیمان پرتلند شرایط بازیافت و استفادهی دوباره را نخواهند داشت.
4.حال که در حال بررسی این سوال که پنج مزایا استفاده از سیمان سفید با سیمان پرتلند چیست، هستیم، باید اشاره شود از سیمان سفید می توان برای پوشش شکافها و درزهای بین کاشی ها دیوارها و غیره استفاده کرد. درصورتی که استفاده از سیمان پرتلند برای پر کردن شکاف ها کاری اصولی و علمی نخواهد بود.
5.در سیمان سفید سوختی استفاده شده که دوده ندارد. وجود دود در سوخت باعث کدر شدن رنگ سفید سیمان می شود. سیمان سفید کاربردهای محدودتر و تخصصی تری در مقایسه با سیمان پرتلند دارد. سیمان سفید را عموماً برای زیبا کردن و دیزاین به کار می برند در صورتی که سیمان پرتلند شرایط استفاده به عنوان تزیین را ندارد.

 

کاربردهای سیمان سفید

کاربرد این نوع سیمان در ترکیب با آب و سنگ‌دانه برای تولید بتن سفید برای پروژه‌های شهری و کاربرد‌های تزئینی است. از آن‌جهت که تولید آن هزینه بسیار زیادتری نسبت به تولید سیمان پرتلند معمولی دارد، استفاده از آن بیشتر در زمینه تزئین و نماکاری ساختمان است.
از آن در تثبیت کاشی‌های مرمر، روکش دیوارها، ساخت خانه‌های رومی، کف و سقف استفاده می‌کنند. به‌طورکلی، بیشترین استفاده‌های این نوع سیمان در موارد زیر است.

مطالعه کنید  قیمت سیمان؛نقش سیمان در ساختمان سازی

بیشترین استفاده از این نوع سیمان در نمای داخلی و خارجی ساختمان است.
استفاده به‌عنوان درز‌گیر بین کاشی و سرامیک.
استفاده در ساخت موانع بزرگراه‌ها برای اهداف تزئینی
کاربرد سیمان سفید در ساخت بتن

 

مراحل تولید سیمان سفید

اولین مرحله در فرایند تولید این نوع سیمان ، تهیه کیلینکر (موادی که در مراحل تولید انواع سیمان از کوره سیمان پزی خارج می‌شود) باکیفیت است. کیلینکر استفاده شده در تهیه سیمان را اصطلاحاً کیلینکر سفید می‌نامند. گام بعدی در تهیه این سیمان، کاهش میزان آهن و منیزیم موجود در آن به کمتر از ۸ درصد است. با این عمل رنگ به سفیدی تمایل می‌یابد. لازم به ذکر است برای افزایش میزان سفیدی از سنگ گچ و سنگ آهک یا به‌طورکلی سنگ‌هایی با رنگ‌دانه سفید مانند: کائولین، وست و فلدسپات استفاده می‌کنند.
نکته قابل‌توجه در تولید این نوع سیمان، آن است که برای سوخت کوره از سوخت‌هایی استفاده می‌کنند که به هنگام سوختن، دوده سیاه تولید نکنند. این در حالی است که برای تولید سیمان پرتلند معمولی از سوخت‌هایی که دوده تولید می‌کنند استفاده می‌شود. به‌طورکلی، سیمان از آهک و رس تولید می‌شود و رنگ تیره سیمان معمولی به دلیل وجود سولفات آهن و سولفات منیزیم در آن است.

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا