معرفی 6 کاربرد گچ

معرفی 6 کاربرد گچ

فهرست مطالب

گچ چیست؟

گچ یا Gypsum Powder یک نوع ماده پودری سفید شکلی است که معمولا در ساخت و ساز، گچ کاری و گچبری دیوار و سقف، ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از انواع مصالح ساختمانی پر فروش در مراکز خرید مصالح ساختمانی به شمار می‌آید.سنگ گچ به شکل سولفات کلسیم آبدار در اعماق سطح زمین زیاد به چشم می‌خورد از این رو بعد از خرد شدن به سمت کوره‌ها هدایت می‌شود.سپس به شکل پودرهای بسیار ریز سفید رنگ در می‌آیند که صنایعی همچون ساختمان سازی، پزشکی، کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مهم‌ترین کاربرد گچ

در دندانپزشکی و ارتوپدی
دیوارپوش گچی
انواع سقف کناف
زیرسازی برای انواع کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی دیوار
کاربرد گچ در تولید سیمان
ساخت دیوار پیش ساخته گچی

 

1. کاربرد گچ در دندانپزشکی و ارتوپدی

کاربرد گچ در صنعت پزشکی به ویژه دندان پزشکی و ارتوپدی زیاد است.گچ در دندانپزشکی برای نصب کست یا بافت دهان به کار می‌رود. از دیگر کاربردهای مصرفی گچ در ارتوپدی است که برای شکستگی استخوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

2. ساخت دیوارپوش گچی

پنل گچی یا دیوارپوش گچی در واقع نوعی پنل از جنس گچ پلیمری می‌باشند که به صورت برجسته با تنوع زیاد در طرح و ابعاد در مدل‌های مختلف ایجاد می‌شوند.با کنار هم قرار دادن هر کدام از پنل‌ها بر روی دیوار یا سطح مورد نظر خود می‌توانید آن را به طور کامل پوشش دهید.در واقع وجود پنل‌های گچی سه بعدی می‌توانید یک نوع متریال دکوراتیو باشند. در سال‌های گذشته زمانی که پنل‌ها و دیوارپوش‌های سه بعدی بست وال موجود نبود، به کار می‌بردند.اما در حال حاضر به دلیل نقاط ضعف زیادی که دارند خیلی کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که پنل‌های گچی در انواع مدل‌ها و طرح‌ها تولید می‌شوند تا نیاز کاربران تا حدود بسیار زیادی برطرف نمایند.گچ

مطالعه کنید  گچ سمنان | تعریف کامل گچ ساختمان

 

3. ساخت انواع سقف کناف

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی کناف است. از این نوع مصالح ساختمانی برای طراحی و ساخت دکوراسیون منزل یا باغ و ویلا یا محل کار خود می‌توانید استفاده کنید.از دیگر محصولاتی که برای ساخت کناف‌های زیبا و لاکچری نیاز دارید گچ است. با استفاده از گچ کاری شما به سهولت می‌توانید نمای زیبایی را برای منزل یا محیط کار خود به وجود آورید.

 

4. زیرسازی برای انواع کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی دیوار

در صورتی که تمایل دارید که کاغذ دیواری نصب کنید.نخست بایستی زیرسازی کار را انجام دهید که برای این کار باید از گچ استفاده کنید همچنین برای رنگ‌آمیزی هم زیر سطح مورد نظر باید با گچ پوشش داده شود.

 

5. کاربرد گچ در تولید سیمان

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین صنایعی که به وفور از گچ در دنیا استفاده می‌کند صنعت سیمان است. جالب توجه است که بدانید که با افزودن گچ به سیمان می‌توانید بر ویژگی‌ها و مزایای ملات سیمان را به گونه‌ای مطلوب برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار دهید.با ترکیب کردن گچ به سیمان می‌توانید سیمان پرتلند تهیه کنید و قابلیت چسبندگی و تنظیم زمان گیرش آن را دو چندان کنید.در واقع منظور از این فرایند این است که ملات تهیه شده مدت زمان طولانی‌تری خشک شود و تا مدت زیادی بتواند شکل و ساختار اولیه خودش را حفظ کند.

 

6. ساخت دیوار پیش ساخته گچی

دیوارهای گچی پیش ساخته یا پانل‌های گچی با مخلوط آب و گچ به وجود می‌آیند.برای افزایش مقاومت آن‌ها این امکان فراهم شده است که در ساخت و تولید دیوارهای پیش ساخته گچی از الیاف پرکننده استفاده شود؛ زیرا علاوه بر افزایش مقاومت منجر به پایین آمدن وزن سازه نیز خواهد شد.در سال‌های اخیر پانل گچی یا دیوار پیش ساخته گچی بسیار مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است به صورتی که به شکل مکعب مستطیلی شکل است که کاملا صاف و یکسان تولید می‌شوند به نحوی که می‌توانید به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار دهید تا شبیه به یک دیوار جدا کننده بسیار سبک شود.

مطالعه کنید  کاربرد گچ در صنعت مجسمه سازی

 

نکته مهم : جهت برقراری ارتباط با واحد فروش و یا استعلام موجودی انبار کافیست از ( استعلام قیمت ) استفاده کنید ، با تشکر واحد پشتیبانی پخش میثم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات
پیمایش به بالا